accessibility-icon
share-icon
 צילום: מיכאל גלעדי
צילום: מיכאל גלעדי

ההצעה להארכת צו 8 למילואימניקים נפלה שוב בוועדת חוץ וביטחון

שירה קריפס

שירה קריפס

כ אייר ה'תשפה (18.05.25)

52

10

like

1

dislike

ועדת חוץ וביטחון הפילה שוב את בקשת הממשלה להאריך את צו 8 למילואימניקים • הקואליציה הפסידה 7‑4 לאחר שח״כ עמית הלוי הצביע נגד, ח״כ סון הר‑מלך עזבה וח״כ גוטליב הורחקה ולא חזרה • הצו הקיים יפוג ביום חמישי


המאבק סביב גיוס המילואים נמשך: ועדת החוץ והביטחון של הכנסת הפילה היום בפעם השנייה את בקשת הממשלה להאריך את צו 8 למילואימניקים. ההצבעה הסתיימה כשהתוצאה 7-4 לטובת האופוזיציה, לאחר שהקואליציה לא הצליחה לגייס רוב ואף איבדה קולות מתוך שורותיה.

ח״כ עמית הלוי מהליכוד הצביע במפתיע עם האופוזיציה נגד עמדת הקואליציה, ח״כ לימור סון הר‑מלך יצאה מהאולם עם תחילת ההצבעה ואילו ח״כ טלי גוטליב הוצעה מן הדיון בצעקות ולא שבה להצביע. כך נותרה הקואליציה עם ארבעה תומכים בלבד, בעוד שכל חברי האופוזיציה שנכחו הרימו יד נגד ההצעה.

maximize-image
images-count1+
חבר הכנסת עמית הלוי | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ביום שני האחרון הקואליציה לא הצליחה להעביר את ההצעה לראשונה, זאת בשל היעדרם של חברי כנסת מטעם הקואליציה. באותה ישיבה השמיעו חברי הכנסת ביקורת חריפה על כך שרק ראש הממשלה הגיע לוועדה להסביר את הצורך בגיוס מילואים נוסף, בעוד ששר הביטחון והרמטכ"ל נעדרו. לדבריהם, מצב זה הופך הוועדה ל"חותמת גומי".

ח״כ הלוי הסביר את הצבעתו נגד ההצעה: ״אסור שהתוכנית המבצעית תחזור על הכשלים של שיטת הפשיטות, שגבתה מחיילינו מחיר עצום ללא התוחלת של מימוש יעדי המלחמה שקבע הקבינט. לא אוכל לתמוך בכך, עד שהתוכנית תשתנה ותשקף תכלית מבצעית של כיבוש ושליטה בדרך של מצור אפקטיבי ללא סיכון מיותר של החיילים״.

maximize-image
images-count1+
כוחותינו לוחמים בעזה | צילום: דובר צה"ל

נכון לעכשיו, צו 8 הנוכחי בתוקף עד יום חמישי הקרוב אם הוועדה לא תתכנס שוב ותאשר את ההארכה עד אז, צווי הקריאה למילואימניקים יפוגו.

עקבו אחרינו גם ב-Google News