המזרחן יוני בן מנחם התראיין הבוקר (ראשון) בתוכנית "ישראל הבוקר" עם טל מאיר והזהיר מפני "אשליות מדיניות" שעלולות לשבש את מהלך המלחמה בעזה ולעכב את המבצע הצבאי.
"אנחנו חייבים להתפקח מכל הספינים בתקשורת. חמאס הוא ארגון ג’יהאדיסטי, הוא לא ירים דגל לבן ולא ייכנע. יש רק שפה אחת שמבינים – שפת הכוח. שום כוח ערבי או זר לא יפרק את החמאס מנשקו, רק צה״ל יכול לעשות את זה", הבהיר בן מנחם.

לדבריו, כל הסכמי פירוק חמאס או הסכמים הדרגתיים הם אחד קשקוש גדול: "אני מקווה שממשלת ישראל לא תיפול למלכודות הללו, שהחמאס מנסה להרוויח זמן. עכשיו יש להם 20 חטופים חיים, והם לא מתרגשים מהלחץ הצבאי. הם יודעים שאם יחזיקו חייל או שניים כחטופים, יוכלו להכניע את ממשלת ישראל כפי שקרה בעסקת שליט שבה שוחררו אלפי מחבלים".
בן מנחם מוסיף כי "בסופו של דבר לא יהיה מנוס מלכבוש את כל רצועת עזה ולעקור את החמאס". לדבריו, יש ידיעות שלוב מסכימה לקלוט פלסטינים ולכן יש לתזמן במקביל לכיבוש הצבאי מבצע של העמסת מחבלים על ספינות לחוף עזה ושליחתם לחו"ל. הוא מדגיש: "אני מקווה שהממשלה תהיה הפעם נחושה ולא תגמגם, זו ההזדמנות האחרונה להכניע את החמאס, וישראל לא יכולה לפספס אותה".

בהתייחסות לאפשרות שחרור חטופים, בן מנחם מוסיף: "אם החמאס יקבל את מתווה וויטקוף המתוקן וישחרר עשרה חטופים חיים – זה שווה את הסיכון. אבל אם לא, צריך לסיים את הסיפור הזה. אנחנו דשדשנו ברצועה יותר משנה וחצי וזה נתפס כחולשה לא רק בעזה אלא בכל המזרח התיכון".
