ספינת האימונים של חיל הים המקסיקני, "קואוטמוק", התנגשה היום (ראשון) בגשר ברוקלין בניו יורק, לאחר שאיבדה כוח במהלך יציאתה מנמל העיר בדרכה לאיסלנד. המפרשים הגבוהים של הספינה פגעו בגשר, מה שגרם לפציעתם של לפחות 19 אנשים, מתוכם ארבעה במצב קשה. הספינה נשאה על סיפונה 277 נוסעים, רובם חניכי חיל הים המקסיקני.
עדי ראייה תיארו את רגע הפגיעה הדרמטיים: חניכים שהיו תלויים על התרנים בעת ההתנגשות נאלצו לאחוז בחבלים כדי לא ליפול למים, עד שחולצו. כוחות חירום שהוזעקו למקום פעלו במהירות לפינוי הנפגעים והשבת הסדר. למרות העוצמה – הגשר לא ניזוק משמעותית ונפתח מחדש לתנועה כעבור זמן קצר.
This Clipper Ship hit the Brooklyn Bridge in New York City! pic.twitter.com/SPs37VYzm6
— NewYorkCityKopp (@newyorkcitykopp) May 18, 2025
הספינה "קואוטמוק", שנבנתה בשנת 1982, משמשת לאימוני חניכים ומבצעת מסעות ברחבי העולם. היא הגיעה לניו יורק כחלק ממסע קידום לקראת אירועי Sail4th שיתקיימו ביולי 2026 לציון 250 שנה לארצות הברית. בעקבות התאונה, המסע נעצר והספינה תועבר לרציף 36 לצורך בדיקות ותיקונים
