עו"ד אייל בסרגליק, מומחה למשפט פלילי וחוקתי, ומייצגו של יוסי כמיסה שהורשע אמש בשלוש עבירות של לשון הרע יוצא בביקורת נוקבת על השימוש בקובלנות פליליות פרטיות ועל מה שהוא מתאר כיחס מפלה כלפי אנשי ימין. לדבריו, יוסי כמיסה הורשע על לא עוול בכפו, וההליך כולו התקיים תוך התעלמות מראיות מרכזיות לטובתו.
לטענת בסרגליק, כמיסה העלה טענה לפיה יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן שידל אותו לכאורה לרצח ניצב במשטרה. שני קצינים בלהב 433 שמעו את הדברים מכמיסה וסברו כי לא ניתן לעבור עליהם בשתיקה. הם הפנו את העניין לבדיקה משטרתית, והתיק הועבר ליועצת המשפטית לממשלה. בסרגליק טוען כי מאז לא נעשתה בדיקה ממשית, ופרסום בתקשורת הציג את כמיסה כבלתי אמין.

לפי הכתוב, נעשו פניות רבות להסיר את חסינותו של ח"כ ליברמן ולפתוח בחקירה פלילית, אך אלו לא נענו. תגובת היועצת המשפטית והפרקליטות בעניין חסינותו של ליברמן התעכבה מעל המותר בחוק, ולבסוף נמסר כי לא ניתן להסיר חסינות במקרה כזה – עמדה אותה מכנה בסרגליק "מופרכת".
עוד נטען, כי ליברמן הכפיש את כמיסה בתקשורת לאחר פרסום הטענות, בדברים שלטענת בסרגליק מהווים לשון הרע. כמיסה לא זכה לקבל לידיו את כל חומרי החקירה, שחלקם נעלמו וחלקם צונזרו.

עו"ד בסרגליק מציין כי ניצב מזרחי, שהיה מעורב בגילוי המידע והורה לכמיסה להעיד בזמנו, הלך לעולמו במהלך ההליך. לדבריו, כמיסה פחד להעיד אמת בתחילה, אך לאחר מכן ביקש את כל החומרים, מה שמעיד לטענתו כי אינו משקר.
בסיום דבריו, מתאר בסרגליק תרחיש הפוך, בו נבחר ציבור מהשמאל היה נאלץ להתמודד עם אותו מקרה, וטוען כי אותם גורמים שביקרו את כמיסה היו יוצאים בזעקה על פגיעה בזכויות אדם. לדבריו, השימוש הנוכחי בקובלנה (כלי המאפשר לאדם פרטי להגיש כתב אישום פלילי נגד אדם אחר, ללא מעורבות של הפרקליטות) ובחסינות, יוצר אפליה עמוקה ומסוכנת, והוא מסיים באמירה: "היום זה כמיסה – מחר זה אתם".
