כבאות והצלה: השריפות שפרצו במהלך היום (שישי) באזור השומרון הם תוצאה של הצתה מכוונת. האחת סמוך למוצב הצבאי תל ארס, והשנייה לכיוון היישוב הר ברכה. בשריפות פעלו כעשרה צוותים של לוחמי אש, מתנדבים וכבאים מגדוד הכבאים הכתומים של פיקוד מרכז.
רס"ר בנימין שינדלר חוקר שריפות בתחנה אזורית שומרון, מסר: "עם סיום הפעולות לכיבוי השריפות התחלתי בחקירה במקום. במהלך החקירה מצאתי מספר נקודות הצתה במרחק האחת מהשנייה, מכיוון הכפר קליל להר גריזים. בעקבות הטופוגרפיה ומשטר הרוחות בזמן השריפה האש טיפסה במעלה ההר, והתפתחו שני מוקדי שריפה. בשניהם לוחמי האש השיגו שליטה על השריפה".

מספר שריפות נוספות התלקחו ברחבי יהודה ושומרון, כאשר רוב האירועים טופלו בהצלחה על ידי לוחמי האש, מתנדבים וכוחות צה"ל – לא דווח על נפגעים.
סטטוס שריפות בכלל איו"ש
שומרון: התלקחה שריפה בפאתי כפר קליל – השריפה כובתה, אין נפגעים. התלקחה שריפה סמוך למצפה יוסף במרחב מוצב תל ארס, כלל חיילי המוצב פונו – השריפה כובתה, אין נפגעים. התלקחה שריפה סמוך לחווה 6 – השריפה כובתה, אין נפגעים.
עציון: התלקחה שריפה סמוך לציר 'גלון' במרחב הבית הבודד סמוך לאל חאדר, השריפה כובתה ע"י הכוח.
יהודה: התלקחה שריפה במרחב אל בורג', אין נפגעים – כוח מגדוד 5016 וכיבוי בדרך לנקודה.
