accessibility-icon
share-icon
צילום: לירי אגמי, פלאש 90
צילום: לירי אגמי, פלאש 90

טראמפ: "מסתכלים על עזה, קורים שם הרבה דברים רעים"

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

יח אייר ה'תשפה (16.05.25)

235

6

like

32

dislike

נשיא ארה"ב התייחס למצב בעזה במהלך מסיבת עיתונאים באבו דאבי וטען: "אנחנו מסתכלים על עזה – ואנחנו חייבים לטפל בזה" • לדבריו: "הרבה אנשים גוועים ברעב" • אמש התייחס לנושא גם מזכיר המדינה מרקו רוביו וטען דברים דומים


נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס היום (שישי) במהלך ביקורו באיחוד האמירויות למצב ברצועת עזה ואמר: "אנחנו מסתכלים על עזה – ואנחנו חייבים לטפל בזה. הרבה אנשים גוועים ברעב. קורים שם הרבה דברים רעים".

זו לא הפעם הראשונה בה מתייחסים בממשל טראמפ לכוונות שלהם להתערב בנושא. אמש דווח ברויטרס כי בשיחת טלפון בין מזכיר המדינה האמריקני מרקו רוביו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר הראשון כי ארה״ב מודאגת מהמצב ההומניטרי בעזה.

על פי הדיווח, רוביו אמר לראש הממשלה כי ארה״ב "אינה עיוורת לסבלם של העזתיים". דבריו של מזכיר המדינה נאמרו בתדרוך לכתבים בשולי וועדת שרי החוץ של נאט״ו המקיימת היום באנטליה, טורקיה.

כזכור, בשבוע שעבר שגריר ארה"ב בישראל מייק האקבי קיים מסיבת עיתונאים שבה התייחס לחלוקת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, שלדבריו, יחל בקרוב. האקבי הדגיש כי המצב הקשה בה נמצאים תושבי הרצועה, נמצא באחריותו הבלעדית של ארגון הטרור חמאס.

maximize-image
מזכיר המדינה מרקו רוביו ורה"מ בנימין נתניהו | צילום: קובי גדעון / לע"מ

האקבי אמר כי בכל הנוגע לסיוע ההומניטרי שייכנס לעזה, הנשיא הבהיר לכל המעורבים כי קיימים מספר תנאי מפתח: "האוכל צריך להיות מחולק באופן יעיל ובטוח. שכל המהלך ייעשה באופן שחמאס לא יוכל לגזול את האוכל שהיה מיועד לאנשים רעבים כפי שעשה בעבר, ולאחר מכן מכר את האוכל בשוק השחור והשתמש בכסף כדי לקנות אמצעי לחימה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News