כתבנו הפוליטי מוטי קסטל מדווח: משרד החינוך בראשות השר יואב קיש מעניק בפטור ממכרז בשווי חצי מיליון שקלים על חשבון משלם המיסים ל'מרכז השל לקיימות' לצורך "בחינת תפקידי מערכת החינוך בעידן של שינוי האקלים".
התקציב כולל בין היתר השתתפות של 24 בכירים ובכירות במערכת החינוך בסמינר לימודי באנגליה. מטרת התוכנית: "ליצור קבוצת 'סוכני שינוי' בכל זירות הפעילות של מנהל עובדי ההוראה לקידום החינוך בעידן שינוי האקלים".

בין בוגרי התוכנית נמנים עורכת הדין של המחבלים גבי לסקי, דב חנין, יועצים של נעמה לזימי, מוסי רז ומירב כהן. וכן העיתונאים שוקי טאוסיג, תומר אביטל ואיתמר אבנרי. חברת ההנהלה בארגון היא מיקי חיימוביץ'.
ממשרד החינוך נמסר: ראשית, המשרד מציין כי ההחלטה אינה קשורה לשר קיש בשום אופן. ההליך התקיים לפי כל הנהלים התקינים בליווי המקצועי במשרד.
למרות זאת ולמען הסר ספק לאור החשש שעולה בכתבה והטענה לספק עם פעילות פוליטית בפטור ממכרז, המנכ"ל הנחה לקיים בחינה מקצועית מחודשת של ההחלטה.
