שני רועי צאן מהפזורה הבדואית בדרום באזור מרחבים שפלשו לשטח חקלאי בניגוד לחוק וגרמו לו נזק, נקנסו השבוע בסכום כולל של 150,000 שקלים על ידי לוחמי מג"ב.
לוחמי מג״ב ופקחי הסיירת הירוקה של רט״ג, פעלו ביום רביעי במרחב הכפרי בגזרת חבל מרחבים בעקבות תלונה על פלישה שהתרחשה בשטחים החקלאיים של מושב בטחה במועצה האיזורית מרחבים שבצפון הנגב.

במהלך הפעילות, איתרו הלוחמים שני עדרים שונים של כבשים. בתום הספירה, לקיחת עדויות ושיוך לבעלים, זיהו הלוחמים את העדר הראשון המונה 200 כבשים. לבעל העדר נרשם קנס בסך 100,000 ש״ח בגין כניסה בלתי חוקית לשטח חקלאי וגרימת נזק.
בהמשך פעילות הכוחות, אותר עדר נוסף המונה 100 כבשים. לבעל העדר נרשם קנס בשווי 50,000 שקלים. עד היום, אלו הקנסות המנהליים הגבוהים ביותר שניתנו במסגרת התקנות החדשות, שנקבעו לפני כ-3 חודשים, בעבירות כניסה לשטחים חקלאיים.
מפקד מג"ב דרום, נצ"מ אלי גוזלן מסר: "המסר הוא שאנחנו לא נתפשר על גרימת נזקים לחקלאי שזה כל הונו, שהוא עמל וטורח במהלך השנה וכשמגיע זמן התבואה מגיעים אותם עבריינים ופוגעים לו בייבול השנתי שאגר במהלך השנה. זהו מסר ציוני וערכי של משילות ואכיפת חוק וסדר".
