בהילולת הרשב"י שהתקיימה הלילה (בין חמישי לשישי) בהר מירון השתתפו כמאה אלף יהודים. מדוברות איחוד והצלה נמסר כי לא נרשמו אירועי בטיחות חריגים, למעט אירועי השגרה.
על פי הדיווחים, בני משפחות של עשרה חטופים ושורדי שבי השתתפו בהדלקה, וכובדו ביציקת השמן את המדורה: עידן שתיוי, לירז אסולין, ספיר כהן, בר אברהם קופרשטיין, אגם ברגר, אליה טולדנו, זיו וגלי ברמן, גיא גלבוע דלאל וילנה וסשה טרופנוב, שהגיעו בליווים של הרב דוד דרוק ובועז הבר.
בשעה 2 בלילה התקיימה הדלקת 'הציונות הדתית', בראשות הרבנים: הרב דוד דודקביץ' ראש ישיבת 'רועה ישראל' ורב היישוב יצהר, והרב שמואל אליהו רב העיר צפת. ההדלקה נפתחה בהתוועדות, הרבנים נשאו דברים, ובין היתר, השוו את גבורתו של רבי שמעון לגבורת הלוחמים בסדיר במילואים ובני משפחותיהם.
לאחר מכן, התקיימה הדלקה והציבור רקד עד אור הבוקר, עצר לתפילת שחרית ומיד לאחריה חזרו לרקוד. ראשיהם של הילדים בני השלוש סופרו כמנהג "החאלקה".

"התחושה היא תחושה עילאית", סיפר רונן, אחד המשתתפים, תושב תל אביב. "אור גדול, סייעתא דשמיא, הרגשה שאי אפשר לתאר. זו הפעם הראשונה שאני פה, וכן ירבו בע"ה. את האור הזה אני מפיץ, אני הולך להדליק אנשים אחרים ולהגיד להם כמה כיף לבוא לפה בל"ג בעומר".






