בשיחת טלפון בין מזכיר המדינה האמריקני מרקו רוביו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר הראשון כי ארה״ב מודאגת מהמצב ההומניטרי בעזה, כך דווח היום (חמישי) בסוכנות הידיעות האמריקאית "רויטרס".
על פי הדיווח, רוביו אמר לראש הממשלה שארה״ב "אינה עיוורת לסבלם של העזתיים". דבריו של מזכיר המדינה נאמרו בתדרוך לכתבים בשולי וועדת שרי החוץ של נאט״ו המקיימת היום באנטליה, טורקיה.

כזכור, בשבוע שעבר שגריר ארה"ב בישראל מייק האקבי קיים מסיבת עיתונאים שבה התייחס לחלוקת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, שלדבריו, יחל בקרוב. האקבי הדגיש כי המצב הקשה בה נמצאים תושבי הרצועה, נמצא באחריותו הבלעדית של ארגון הטרור חמאס.
האקבי אמר כי בכל הנוגע לסיוע ההומניטרי שייכנס לעזה, הנשיא הבהיר לכל המעורבים כי קיימים מספר תנאי מפתח: "האוכל צריך להיות מחולק באופן יעיל ובטוח. שכל המהלך ייעשה באופן שחמאס לא יוכל לגזול את האוכל שהיה מיועד לאנשים רעבים כפי שעשה בעבר, ולאחר מכן מכר את האוכל בשוק השחור והשתמש בכסף כדי לקנות אמצעי לחימה".
