לפני שנתיים תקף פעיל שמאל את משה שרביט, מתיישב המתגורר בבקעת הירדן, וחטף את נשקו. נגד הפעיל הוגש כתב אישום והוצא נגדו צו הרחקה. למרות זאת, לטענת המתיישבים, בסוף השבוע האחרון הפעיל הפר את צו ההרחקה והגיע לשטח החווה של שרביט, עוכב על ידי המשטרה והורחק מיו"ש למשך שבועיים.
עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, המייצג את שרביט, דורש מהמשטרה להעמיד לדין את הפעיל: "יש לנקוט יד קשה כנגד תופעות אלו על מנת למנוע את המשך ההידרדרות במעשיהם של אותם פעילים".

האירוע בגללו הורחק הפעיל התרחש ב-27.1.23: "הנאשם הגיע למקום כדי ללוות רועי צאן מקומיים בזמן עבודתם. שרביט הגיע לגבעה במקום במטרה לשוחח עם רועה הצאן ולבקש שלא ירעה במקום. באותן הנסיבות הנאשם חסם באמצעות שני מקלות הליכה ודחף אותו מספר פעמים".
"בהמשך, תקף הפעיל את שרביט ומשך את האקדח מכיסו הימני האחורי, כתוצאה מכך האקדח נפל על הרצפה ושרביט מיד הרים אותו, והתרחק מהמקום", מספר בלייכר, "במעשיו המתוארים לעיל, תקף הנאשם את המתלונן שלא כדין ובניגוד להסכמתו כמו כן במעשיו ניסה הנאשם להחזיק נשק שלא כדין".

מארגון חוננו מסר: "חלוצי החוות השומרים על אדמות ארצנו ומאפשרים את קיומנו בארץ מותקפים ומוטרדים כל העת בידי פעילים של ארגונים הפועלים נגד ההתיישבות. אותם פעילים אינם נרתעים מלעבור על החוק פעם אחר פעם ואף מפרים תנאי בית משפט. פעילותם מסכנת את ביטחון האזרחים היהודים ויש לנקוט יד קשה כנגד תופעות אלו ע"מ למנוע את המשך ההידרדרות במעשיהם של אותם פעילים".
