אלירם אזולאי, ראש מועצת הר חברון, הגיע היום (חמישי) לדיון בוועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון, אשר עסק בנושא זיהום הנחלים ומקורות המים באזור, ותקף: "50 אחוז מהמים נגנבים על ידי הערבים".
לדבריו, "50% מהמים בהר חברון על פי נתוני מקורות נגנבים על ידי ערבים והדבר הזה מייצר, אתם רואים את הקווים, הקווים הם קווים חשופים, הקווים הם קווים ישנים ולכן יש משבר מים ביישובים". הוא טען כי בעקבות הגנבות – מדינת ישראל, בשנת 2025 – מובילה מים במכליות ליישובים מוסדרים ביהודה ושומרון: "כי היא יודעת שאם היא תוביל להם מים בקו של מקורות יגנבו לה את כל המים – אז היא מעדיפה להעביר את המים במכליות כמו בשנות ה-40".
"50 אחוז מהמים נגנבים על ידי הערבים" – אלירם אזולאי, ראש מועצת הר חברון, על משבר המים ביישובים: "מדינת ישראל מובילה מים במכליות – כמו בשנות ה־40". צפו@tzvisuccot @TallyGotliv pic.twitter.com/oIQQIQaoeT
— ערוץ כנסת (@KnessetT) May 15, 2025
"שתבינו לאיזה רמה הזויה הגענו בסיפור הזה של המים", אמר, "עכשיו הדבר הזה מייצר לנו מצב שכיוון שהערבים גונבים חצי מהמים וכיוון שהקווים הם קטנים אז אנחנו גם לא יכולים לפתח לא בנייה ולא חקלאות".
