13 שעות חלפו מאז הפיגוע הרצחני בשומרון בו נרצחה צאלה גז הי"ד בדרכה לחדר הלידה, ועוד לא נשמעה תגובה מיו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, על האירוע שזעזע את ישראל. זאת בזמן שברחבי הקשת הפוליטית נשמעו הרבה תגובות למקרה.

במשמרת של אבי בלוט וישראל כ"ץ: כך מתאפשר מעבר חופשי לאויב
הפיגוע בו צאלה נרצחה ובעלה חננאל נפצע, התרחש סמוך ליישוב ברוכין, בדרכם של בני הזוג לבית החולים כדי ללדת את התינוק. בתוך הכאוס והכאב, הציפו התושבים את הדרישה לתגובה קשה ממערכת הביטחון, אך השקט מהכיוון של יו"ר ועדת החוץ והביטחון נשאר מוחלט.

לא רק שלא נקט בצעדים מידיים, אדלשטיין אף לא התייחס כלל לפיגוע שהתרחש במשמרת שלו כיו"ר ועדת החוץ והביטחון. לבינתיים נקבע כבר מועד הלוויה של צאלה הי"ד בשעה 17:30 אחר הצהריים בירושלים בזמן שבבית החולים עדיין נלחמים על התינוק בן פחות מיום שנולד יתום.
בדרכה ללדת את ילדה הרביעי, מחבלים ערבים ירו לעבר הרכב בו נסעו הזוג. צאלה הייתה במצב אנוש בזמן שכוחות הרפואה הצליחו ליילד את התינוק שנמצא במצב קשה אך יציב בטיפול נמרץ. בעלה שנפצע באורח קל, טופל בחדר הטראומה ושוחרר הבוקר מבית החולים.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר הבוקר: "דם יהודי לא יכול להישפך כמים. זו זירת פיגועים חוזרת, והתגובה של מדינת ישראל לא יכולה להסתכם בהודעה לתקשורת. אני דורש ממערכת הביטחון לפעול במרחב הזה כפי שפועלים בעזה – לשטח את קיני הטרור. אנחנו לא מוכנים לחזור לשישי לעשירי, והכאב הזה בלתי נסבל".
לדבריו, "הכפרים שמוציאים פעם אחר פעם מחבלים לא יכולים להמשיך כרגיל. דין בורקין ודין כפר א-דיכ כדין חאן יונס ורפיח. אי אפשר עוד להסתמך על מודיעין בלבד. זה ציר שממנו יצאו כבר ארבעה פיגועים – המקום הזה צריך להיראות כמו ג’בליה".
פנינו לח"כ אדלשטיין בנושא, אך בסביבתו בחרו שלא לענות.
