יצחק עמית איבד את הבלמים. השנאה שלו כלפי ממשלת הימין והרצון לנקום בה על התנגדותה למינויו העצמי כנשיא בית המשפט העליון – מעבירים אותו על דעתו. עמית משחית את בית המשפט העליון. ולא מדובר רק בניגודי עניינים חמורים מכל כיוון אפשרי – אלא בשנאה שמחלחלת ממש לתוך פסקי הדין שלו.
פסק הדין בעניין נציב שירות המדינה הוא נקודת שפל חמורה במיוחד – ביטוי להשחתה מוחלטת של המשפט, שהפך לכלי לנקמה פוליטית, כלי בשירות השנאה כלפי ממשלת ישראל, כלפי הדרג הנבחר, וכלפי הציבור. לא מדובר בפסק דין. מדובר בפמפלט פוליטי של אדם שאיבד כל שליטה על עצמו, כל רסן, ופועל מתוך רגש של נקמה ושנאה.

אני קורא לאותם שופטים הגונים שנותרו בבית המשפט העליון לכנס ישיבה דחופה של כל השופטים – כדי לאפס את עמית וכדי לעצור את ההרס שעמית גורר אליו את המוסד כולו. שופטים יקרים, עמית מוביל את העליון לתהום. הוא מזהם אותו פוליטית, גורר את כולכם למטה, וממוטט את האמון הציבורי – גם כלפיכם.
עליכם לעצור אותו. הוא איבד שליטה, פועל מתוך יצר ונקמה, ומהנדס הרכבים כדי להכתיב תוצאה. אסור לכם להסכים להיות כלים במשחק הזה. גם לכם יש אחריות. אתם לא רק צופים מהצד – אתם שותפים למה שקורה.

ואם לא תעצרו אותו – העם יקים בית משפט חוקתי, יבחר שופטים משלו, וישלול מהעליון את כל סמכויותיו החוקתיות. וגם אם תכריזו שזה "תיקון חוקתי לא חוקתי" – העם יבחר לציית לשופטים שלו, ולא לעמית שמינה את עצמו.
אם לא תתעשתו עכשיו – תהיו שותפים לסופו של המוסד שבו אתם מכהנים. אתם צריכים למרוד בעמית, ולא להיות שחקנים שנותנים להשחתה הפוליטית שהוא מקדם – כל לגיטימציה.
