ח"כ אביחי בוארון תקף הלילה (בין רביעי לחמישי) את מפקדי פיקוד מרכז אבי בלוט לאחר פיגוע הירי הרצחני בשומרון: "שומע היום הנחיה שאין לי דרך לתאר אותה – חרפה של אלוף הפיקוד ומפקד האוגדה שמדברים על כך שהמתיישבים ירדו לכפרים וצריך להיערך לזה".
בצה״ל מכחישים.
להלן ההודעה ללוחמינו בגזרה: https://t.co/aAd4b9fv3K pic.twitter.com/pNrFYuFEgQ— הלל ביטון רוזן | Hallel Bitton Rosen (@BittonRosen) May 14, 2025
הדברים מגיעים לאחר שכתבנו הצבאי ההלל ביטון רוזן פרסם אמש כי "לאחר הפיגוע המחריד בשומרון בעוד גבר ואישה נאבקים על חייהם, ההודעה שהוציאו ללוחמים בגזרה בהנחיית הפיקוד הבכיר בלוט ודולף – "יש להתכונן לירידת מתיישבים למרחב הכפרי״. לדבריו זוהי "בושה וחרפה".

ביישובי הסביבה קראו לצבא: "יש רק דרך אחת להילחם בטרור. לא נכנסים לכפר שבו מסתתר המחבל. מביאים שופלים ומתחילים להרוס עד שיסגירו. אחרי כזה פיגוע אכזרי, ואחרי כל פיגוע וניסיון לפגוע, דורשים תגובה מיידית על כל כוונה וכל רצון לפגוע ביהודים".
ראש מועצת שומרון קרא: "במקום שממנו יוצאים שוב ושוב פיגועי ירי – אי אפשר להסתפק עוד רק בפעילות מודיעינית. צריך לשטח את המקום, בדיוק כמו שחאן יונס נראית, בדיוק כמו שצה”ל פועל בדיר אל בלאח".
כזכור, בפיגוע נרצחה צאלה גז הי"ד מהיישוב ברוכין כשהיא בחודש תשיעי להריונה ובדרכה ללדת. כוחות ההצלה הצליחו ליילד אותה ובבית החולים נלחמים על חייו בעוד בעלה נפצע אף הוא.
