זמן קצר לאחר הודעת הנשיא טראמפ על הסרת הסנקציות מסוריה, שר האוצר הסורי מחמד יסר ברניה, אשר צוטט ברשת אל-ערביה, אמר היום (רביעי) כי מדינות רבות, בהן סעודיה, כווית ואיחוד האמירויות הביעו עניין להשקיע במדינה.
"סוריה מציעה הזדמנויות כלכליות ומקבלת בברכה השקעות בתחומי הנפט, החקלאות והתשתיות" אמר השר, שציין כי דמשק תפעל כדי לחבר מחדש את הבנקים שלה למערכת הפיננסית הבינלאומית.

כזכור, במסגרת ביקורו בערב הסעודית הודיע אמש הנשיא טראמפ כי החליט להסיר את הסנקציות מעל סוריה, בעקבות מה שהוא מכנה "שינויים במצב בשטח וכניסת הנהגה חדשה במדינה". "לאחר בדיקת המצב בסוריה – והודות ליורש העצר הסעודי ולנשיא ארדואן – אני אסיר את העיצומים כדי לתת להם צ'אנס", אמר.
טראמפ הוסיף כי הממשל האמריקני כבר החל בצעדים ראשונים לנורמליזציה עם המשטר החדש בדמשק, בראשות הנשיא הזמני אחמד א־שרע, והביע תקווה שההנהגה הנוכחית תוביל לשקט ולהבאת שלום לאזור.

מוקדם יותר היום, הנשיא טראמפ נפגש עם שליט סוריה אל-ג'ולאני בריאד, במסגרתה הציב בפניו שורת דרישות לקידום נורמליזציה עם ארצות הברית, בהם הצטרפות להסכמי אברהם וסילוק המיליציות האיראניות משטח סוריה.
