לראשונה מאז הכרזת הממשלה על עצירת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, בדרג המדיני מודים כי במהלך התקופה נכנסו דלקים לרצועה. זאת לאחר שורה של הכחשות מצד גורמים רשמיים, שהתעקשו כי לא הועבר סיוע כלשהו לעזה. בסביבת נתניהו זועמים: "ראש מתפ"ש פשוט שיקר לנו".
בתאריך 2 במרץ 2025, עם סיום השלב הראשון של הסכם חמאס-ישראל, החליטה ממשלת ישראל לעצור כל סיוע הומניטרי לרצועת עזה עד להודעה חדשה. על פי הנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, נסגרו כל המעברים לרצועה וכניסת הסיוע נעצרה לחלוטין.

למרות ההוראה, במהלך התקופה נכנסה כמות מוגבלת של דלק לרצועה, בעיקר לטובת הפעלת מכשור רפואי בבתי חולים של איחוד האמירויות. בשבוע שעבר נכנסו שתי משאיות ובהן עשרות אלפי ליטרים של דלק, דבר שעורר תהיות וגרם לעיתונאים לפנות למשרד ראש הממשלה לקבלת הבהרות.
בעקבות פניות העיתונאים למשרד ראש הממשלה ושר הביטחון, פנו הגורמים למתפ"ש לקבלת תשובות – אך נענו כי לא הועבר כל סיוע. למרות זאת, אתמול שינו במתפ"ש את גרסתם והודו כי אכן נכנסו עשרות אלפי ליטרים של דלק לבתי החולים.

גורם מדיני ששוחח עם חדשות 14 תקף בחריפות את מתאם פעולות הממשלה: "לא ייתכן שהמתפ"ש יפעל על דעת עצמו בניגוד להנחיות הדרג המדיני. הוא הכניס מכליות דלק לרצועה, ולאחר שנחשף, מנסה לגלגל את האחריות כלפי הדרג המדיני. התנהלות כזו חמורה ביותר, ואם המתפ"ש חושב שיש להכניס סיוע הומניטרי – שילך לכנסת וישפיע".
בסביבת ראש הממשלה נתניהו גם כן תקפו בחריפות: "ראש מתפ"ש פשוט שיקר לנו – אנחנו בהלם. לא כך מתנהל אלוף בצה"ל. הוא שכח שהוא כפוף לדרג המדיני, ולא ברור מה עומד מאחורי המהלך".
תגובת מתפ״ש: "הכנסת תספוקת דלקים לבית החולים האמירתי – אשר נעשתה במסגרת תחלופת צוותים רפואיים זרים בבית החולים ולשימושם בבית החולים בלבד – אושרה ע״י הדרג המדיני וכן על ידי כלל הגורמים והגופים הרלוונטיים במערכת הביטחון. המתפ״ש מיישם את המדיניות כפי שזו נקבעת ומאושרת על ידי הדרג המדיני".
