accessibility-icon
share-icon
צילום: מתוך חדשות 14

בתוך כשנה: מערכת הלייזר הישראלית צפויה להיכנס לשירות מבצעי

הלל ביטון רוזן

הלל ביטון רוזן

טז אייר ה'תשפה (14.05.25)

30

8

like

3

dislike

פרסום ראשון: בתוך כשנה, מספר מערכות 'מגן אור' צפויות להיכנס לשירות מבצעי • המערכת תזדקק לעבור התאמות, כיוון שנבנתה על מנת להתמודד עם רקטות קצרות טווח, בעוד כיום האיומים על מדינת ישראל כוללים טילים בליסטיים ארוכי טווח מאיראן ומתימן


בתוך כשנה, מערכת הלייזר 'מגן אור', עליה עובדות התעשיות הביטחוניות הישראליות, צפויה להיכנס לשירות מבצעי. תחילה, ייכנסו לשירות מספר מערכות ברבעון הראשון של שנת 2026, שיוצבו ברחבי הארץ ויסייעו למערך ההגנה האווירית.

צריך להוסיף כוכבית: מערכת 'מגן אור' נבנתה על מנת להתמודד עם רקטות קצרות טווח מלבנון ומעזה בעיקר, בעוד כיום האיומים על מדינת ישראל כוללים טילים בליסטיים ארוכי טווח מאיראן ומתימן. לכן המערכת תצטרך לעבור התאמות בתקופה הקרובה.

maximize-image
מערכת 'מגן אור' | צילום: רפא"ל

מערכת הלייזר 'מגן אור' נודעה בהתחלה בשם 'קרן ברזל', פותחה ע"י החברות הישראליות רפא"ל ואלביט ומבוססת על לייזר מוצק זול לשימוש וידידותי לסביבה. המערכת מיועדת ליירט רקטות, פצצות מרגמה וכלי טיס בלתי מאוישים בטווח של עד 10 ק"מ.

עם כניסתה לשירות מבצעי, המערכת תהווה את שכבת ההגנה הרביעית והנמוכה ביותר במערך ההגנה הרב-שכבתי של ישראל – מתחת לכיפת ברזל, קלע דוד והחץ. בשל יעילותה ועלות היירוט הזולה, 'מגן אור' צפויה להיות הראשונה בעדיפות ליירט את האיומים הרלוונטיים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News