שר המורשת עמיחי אליהו, ממפלגת עוצמה יהודית, התראיין היום (רביעי) ב"אולפן הפתוח" בהנחיית המגיש בועז גולן והדגיש כי יש לחנך בבתי הספר בישראל למורשת ולמסורת. בועז גולן תקף מנגד את השר: "עד היום יש ילדים בישראל שלא לומדים תנ"ך, אבל אתם לא עושים דבר".
גולן: "אני יכול לשלוח לך את הטלפון של שר החינוך, תבקש ממנו תנ"ך בבתי הספר, תתחילו בזה. לחנך, ולחנך, ולחנך, אין תנ"ך בבתי הספר – וזה לא מפריע לאף אחד מכם", תקף המגיש, "לאף אחד, לאף אחד בממשלת הימין, זה לא מפריע". לדבריו, "החזרתי מלא בתי ספר, שבגלל הוויכוחים שלנו פה, והמראה שלנו פה, אז התחילו שם ללמד. אבל עד היום יש מלא ילדים בישראל שלא לומדים תנ"ך".

אביב אלוש הגיע לכנסת כדי למחות על לימודי היהדות בבתי הספר
השר עמיחי אליהו ניסה להתגונן כנגד הטענות, והסביר כי הבעיה בבתי הספר היא הרבה יותר מורכבת ויש לבנות את התוכנית ללימודי תנ"ך "בצורה נכונה". שר המורשת טען כי הוא מודע לבעיה ואף תקף: "מי שמלמד את התנ"ך שמה מלמד נגד עם ישראל", אמר, "אנחנו יודעים את זה 30 שנה". השר מתח ביקורת על כך שמדינה ישראל לא פעלה לתיקון הדבר במשך שנים, וכעת, לטענתו, מורכב יותר לבצע שינוי אמיתי.
בועז גולן המשיך טען מנגד: "שיקח משרד החינוך את המורים שמלמדים תנ"ך כמו שצריך. למשל, בבתי ספר של החינוך הממלכתי-דתי – והם יעשו גם משרד בבתי ספר אחרים. אין בעיה לסדר את הדברים האלה". המגיש תקף את המפלגות הדתיות בחריפות על שאינן פועלות מספיק בנושא: "אף אחד במפלגות הדתיות לא היה מפרק את הממשלה על זה. על דברים אחרים, כן".
