גרמניה הודיעה אמש (שלישי) על הוצאה מחוץ לחוק של ארגון ימין קיצוני המכונה "ממלכת גרמניה", אשר מסרב להכיר ברפובליקה הפדרלית של גרמניה והקים לעצמו תשתיות של מדינה מקבילה – כולל מטבע נפרד, תעודות זהות, לוחיות רישוי ואפילו בנק.
במסגרת המבצע שנערך בבוקר יום שלישי, גויסו כ-800 שוטרים שפשטו על מספר מוקדים בשבע מדינות ברחבי גרמניה. במהלך הפשיטה נעצרו ארבעה ממנהיגי הקבוצה, בהם פיטר פיצק, בן 59, טבח לשעבר שמכונה על ידי חסידיו "פטר הראשון". פיצק חשוד בניהול ארגון פשיעה, ובהונאה פיננסית שכוללת מכירה בלתי חוקית של ביטוח והשקעות.

הקבוצה מונה, לפי הערכות הרשויות, כ-1,000 חברים פעילים ומהווה את ההתארגנות הגדולה ביותר של תנועת הרייכסבורגר- תנועה קיצונית הקוראת לביטול המדינה הגרמנית המודרנית ולחזרה לשלטון אימפריאלי גרמני. חבריה מקדמים תיאוריות קונספירציה, לעיתים אנטישמיות, וטוענים כי המדינה מנוהלת בידי הדיפ-סטייט.
שר הפנים של גרמניה, אלכסנדר דוברינדט, אמר כי מטרת הקבוצה היא "להקים מדינה עצמאית ולנתק קשר עם הרפובליקה הפדרלית של גרמניה". לדבריו, החקירה נגד הארגון החלה עוד בכהונת קודמו, אך הוא זה שהורה על החרמתו.

על אף כוונות ההתנתקות של הארגון, המשטרה הדגישה כי הקבוצה אינה מהווה איום ביטחוני מיידי, וכי במהלך הפשיטות לא נמצאו כלי נשק. לפי הרשויות, עיקר פעילות הקבוצה מתמקדת בגיוס כספים באמצעות מוסדות פיננסיים משלה, לצורך רכישת קרקעות באזורים שבהם תנסה להפעיל את "שלטונה".
מר פיצק, שהקים את הממלכה בשנת 2012 בשטח של בית חולים נטוש, נהפך לדמות ללעג בקרב הציבור הגרמני, בעיקר בשל הופעותיו בתחפושת מלכותית עם גלימה, כתר ושרביט. בעבר הוא הורשע שוב ושוב בעבירות קלות כמו זיוף לוחיות רישוי ותקיפה של מאבטח.
