לאחר השיגורים מוקדם יותר לעוטף: דובר צה"ל בערבית פרסם הערב (שלישי) הודעת פינוי לתושבי מעוז הטרור בג'באליה ובה הוא קורא להם להתפנות מהאזור באופן מיידי.
בהודעה נכתב: "לכל תושבי רצועת עזה הנמצאים בעיריית ג'באליה, במחנה ג'באליה, ובשכונות תל אל-זעתר, שייח' זאיד, אל-נור, אל-סלאם ואל-רוודה נמסרה אזהרה אחרונה לפני התקפה. צה"ל הודיע כי יתקוף בעוצמה כל אזור שממנו ישוגרו רקטות. על פי ההודעה, ארגוני הטרור ובראשם חמאס נושאים באחריות מלאה לעקירתם וסבלם של אזרחים. תושבי האזורים הללו התבקשו לעבור מיד למקלטים הידועים בעיר עזה למען ביטחונם".

כזכור, ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי קיבל מוקדם יותר הערב אחריות לשיגורים אל עבר עוטף עזה ולערים שדרות ואשקלון. הירי מגיע שעות ספורות לאחר ניסיון החיסול של מי שנחשב למנהיג חמאס ברצועה, הארכי-מחבל מוחמד סינוואר. ההערכות במערכת הביטחון – סינוואר חוסל בתקיפת כוחותינו בח'אן יונס.
