אימו של שורד השבי עידן אלכסנדר התייחסה הערב (שלישי) בהצהרה לתקשורת בבית החולים איכלוב, לחזרתו הביתה ומצב החטופים שנשארו מאחור: "הנשימה שלי חזרה כשהרגשתי אותו בין זרועותיי. המשפחה שלי חזרה להיות שלמה".
יעל אלכסנדר, אימו של שורד השבי עידן אלכסנדר סיפרה: "אתמול עידן שוחרר משבי החמאס לאחר שנחטף והוחזק במנהרות של עזה במשך 584 ימים. כל יום שעבר הוא כמו נצח, כל דקה היא מאבק בין תקווה לייאוש.

"הרגע שבו חיבקתי לראשונה את עידני שלי אחרי 584 ימים – היה הרגע שבו הזמן עצר. הדופק שלי שב לפעום עם שלו. הנשימה שלי חזרה כשהרגשתי אותו בין זרועותיי. המשפחה שלי חזרה להיות שלמה".
אלכסנדר ציינה את תנאי השבי הקשים שחווה עידן: "אבל יחד עם האור שבמפגש – בא גם הכאב. הלב שלנו נקרע כשעידן התחיל לספר על הקושי הבלתי נתפס, על הפחד היומיומי – אם ישרוד את הלילה. על הרעב, המחסור במים, התנאים הסניטריים המזעזעים.

אימו של שורד השבי פנתה אליו ואמרה: "עידני שלי, גיבור שלי, אתה שרדת את התופת – וחזרת ממנה". אלכסנדר ציינה כי השמחה איננה שלמה בשל החטופים שנשארו מאחור: הלב שלי חזר לפעום – אבל עד שכולם ישובו, הוא לא ימצא מנוחה".
אלכסנדר ביקשה להודות לאנשים שהיו מעורבים בחזרתו של בנה הביתה: "אני רוצה להודות לנשיא דונלד טראמפ, לסטיב ויטקוף, לאדם בוהלר ולכל אנשי הממשל האמריקאי שעשו ימים כלילות במאמץ להחזיר את הבן שלי, וממשיכים במאמץ עד שכל 58 החטופים יחזרו הביתה.

"אני רוצה להודות מעומק הלב לחיילי צה"ל ולמפקדיהם – על אומץ ומסירות שאין לה גבול. הלב שלי אתכם. אתם הגיבורים השקטים של כולנו. אני רוצה להודות לשירות הביטחון הכללי, למפקדת השו"נ ולקציני המודיעין.
על הליווי, המסירות והתמיכה לאורך כל הדרך. תודה מעומק הלב לעובדים ולמתנדבים המסורים של מטה החטופים – על לילות ללא שינה, על נחישות שאין לה גבול כולכם חלק מהלב שלנו, מהכוח שלנו".

עוד הוסיפה האם: "אני רוצה להודות לעם הנפלא שלנו בישראל ומחוצה לה – על הלב הפתוח, היד המושטת, ועל התמיכה האינסופית. כולכם הגשמתם את הציווי הגדול מכולם: "ואהבת לרעך כמוך".
