accessibility-icon
share-icon
צפו בריאיון המלא | צילום: חדשות 14

יו"ר נתיבי ישראל חושף את תוכנית הרכבל החדשה בירושלים

אפרת ברינר

אפרת ברינר

טו אייר ה'תשפה (13.05.25)

5

4

like

1

dislike

יו"ר נתיבי ישראל יגאל עמדי סיפר על פעילות החברה ועל כך שרוב הגורמים מעוניינים לעבוד איתה באופן שוטף - בזכות האופן שבו מנוהלים הפרויקטים השונים • כמו כן סיפר עמדי על כך שבתחילת המלחמה החברה לא המתינה לקבלת צ'ק ביטחון, והחלה לעבוד באופן מיידי את העבודות לשיקום הדרום והצפון


יגאל עמדי, יו"ר נתיבי ישראל שוחח היום (שלישי) עם דני רופ בוועידת ההתחדשות ופיתוח הצפון של ערוץ 14, על הפעילות של החברה בזמן המלחמה, האתגרים והנחישות לשקם ולפתח את הצפון בפרט ואת המדינה בכלל למען תושבי מדינת ישראל.

עמדי סיפר כי הוא עומד בראש חברת התשתיות הממשלתית הגדולה ביותר של מדינת ישראל: "אנחנו עוסקים בכל בניית הכבישים במדינת ישראל, המחלפים והתשתיות של הרכבות.

maximize-image
images-count2+
רכבת ישראל, אילוסטרציה | צילום: יוסי אלוני, פלאש90

"אנחנו אמורים לבנות גם את את שדה התעופה המשלים. וכן רכבלים. בנינו את הרכבל בחיפה, ובקרוב בעזרת השם אולי תצא בשורה מממשלת ישראל, ונבנה את הרכבל ממתחם התחנה לכותל המערבי בירושלים".

יו"ר חברת נתיבי ישראל ציין כי אופן פעילות החברה מובילה לך שרוב הגורמים אוהבים לעבוד איתה. "אנחנו עושים את העבודה קודם כל כמו שצריך", אמר עמדי והוסיף: "אנחנו עומדים בזמנים ולפעמים אפילו מקדימים בסיום הפרויקט".

maximize-image
images-count2+
כבישים בתל אביב | צילום: גילי יערי,פלאש 90

עמדי סיפר כי בתחילת המלחמה, "נתיבי ישראל" נרתמה לעזרה מיידית: "פינינו את כל הרכבים ממתחם "הנובה", עבדנו ופעלנו על מנת שיהיה רצף של תנועה בתוך הכבישים – במטרה לאפשר את התנועה.

עמדי אמר כי "בדרום המנהלת שהוקמה מצוינת, ושיתפה איתנו פעולה". עם זאת ציין יו"ר חברת נתיבי ישראל כי בצפון המצב יותר מורכב: "לדעתי המנהלת עדיין לא התארגנה כמו שצריך, אבל אנחנו לא חיכינו ולא המתנו לצ'ק ביטחון על מנת להתחיל. אנחנו לקחנו על עצמנו להיכנס באופן מיידי לעבודות והתחלנו בנושאים הדחופים".

maximize-image
images-count2+
נתיבי ישראל | צילום: קובי גדעוני, פלאש 90

עמדי הדגיש כי "ברגע שאתה משקיע בתשתיות, אתה מביא לתנופה בכל התחומים האחרים. אם אנחנו ניצור כבישים טובים, רכבות ומערכת תחבורה ציבורית טובה, אנשים יזרמו לצפון. לא רק שיזרמו לצפון – אלא גם יגיעו באמת אנשים אחרים".

עקבו אחרינו גם ב-Google News