יגאל עמדי, יו"ר נתיבי ישראל שוחח היום (שלישי) עם דני רופ בוועידת ההתחדשות ופיתוח הצפון של ערוץ 14, על הפעילות של החברה בזמן המלחמה, האתגרים והנחישות לשקם ולפתח את הצפון בפרט ואת המדינה בכלל למען תושבי מדינת ישראל.
עמדי סיפר כי הוא עומד בראש חברת התשתיות הממשלתית הגדולה ביותר של מדינת ישראל: "אנחנו עוסקים בכל בניית הכבישים במדינת ישראל, המחלפים והתשתיות של הרכבות.

"אנחנו אמורים לבנות גם את את שדה התעופה המשלים. וכן רכבלים. בנינו את הרכבל בחיפה, ובקרוב בעזרת השם אולי תצא בשורה מממשלת ישראל, ונבנה את הרכבל ממתחם התחנה לכותל המערבי בירושלים".
יו"ר חברת נתיבי ישראל ציין כי אופן פעילות החברה מובילה לך שרוב הגורמים אוהבים לעבוד איתה. "אנחנו עושים את העבודה קודם כל כמו שצריך", אמר עמדי והוסיף: "אנחנו עומדים בזמנים ולפעמים אפילו מקדימים בסיום הפרויקט".

עמדי סיפר כי בתחילת המלחמה, "נתיבי ישראל" נרתמה לעזרה מיידית: "פינינו את כל הרכבים ממתחם "הנובה", עבדנו ופעלנו על מנת שיהיה רצף של תנועה בתוך הכבישים – במטרה לאפשר את התנועה.
עמדי אמר כי "בדרום המנהלת שהוקמה מצוינת, ושיתפה איתנו פעולה". עם זאת ציין יו"ר חברת נתיבי ישראל כי בצפון המצב יותר מורכב: "לדעתי המנהלת עדיין לא התארגנה כמו שצריך, אבל אנחנו לא חיכינו ולא המתנו לצ'ק ביטחון על מנת להתחיל. אנחנו לקחנו על עצמנו להיכנס באופן מיידי לעבודות והתחלנו בנושאים הדחופים".

עמדי הדגיש כי "ברגע שאתה משקיע בתשתיות, אתה מביא לתנופה בכל התחומים האחרים. אם אנחנו ניצור כבישים טובים, רכבות ומערכת תחבורה ציבורית טובה, אנשים יזרמו לצפון. לא רק שיזרמו לצפון – אלא גם יגיעו באמת אנשים אחרים".
