ארגון הפרקליטים החליט היום (שלישי) לנקוט בעיצומים ביום שני הקרוב בזמן קיום הדיון בוועדת חוקה בהצעת חוק מח"ש שהגיש ח"כ משה סעדה. החוק קובע, כי המחלקה לחקירות שוטרים תוצא מתחום אחריותה של פרקליטות המדינה, תהפוך ליחידה עצמאית ותהיה תחת פיקוח של המנהל הכללי במשרד המשפטים.
העיצומים יכללו את הגעתם של כלל הפרקליטים למשרד רק החל מהשעה 11:30 כאשר לפני שעה זו כלל הפרקליטים לא יגיעו לעבודתם, למשרד, לדיונים בבתי משפט, לפגישות, לוועדות ולא יעבדו מהבית.

כזכור, מח"ש הוקמה במטרה להבטיח חקירות בלתי תלויות של שוטרים החשודים בעבירות פליליות, תוך מניעת ניגוד עניינים שנובע מחקירה פנימית בתוך גוף המשטרה עצמו. עם השנים הורחבה סמכותה גם לחקירת אנשי שב"כ ולעבירות של עובדי נציבות שירות המדינה.
עם זאת, כיום מח"ש כפופה לפרקליטות, דבר היוצר בעיה מובנית של ניגוד עיינים. הקשרים המקצועיים והאינטרסים המשותפים בין המשטרה והפרקליטות מקשים על קיום חקירה נטולת פניות, במיוחד כאשר ההחלטות המרכזיות על פתיחת חקירה, פיקוחה והעמדה לדין נמצאות בידי פרקליט המדינה.

יו"ר ארגון הפרקליטים עו"ד אורית קורין מסרה בעניין העיצומים: "בהמשך לסכסוך העבודה שהוכרז , ארגון הפרקליטים החליט לנקוט בצעדים ארגוניים של עיצומים זאת לאור הצעת החוק של ח"כ משה סעדה שמטרתה הברורה היא פגיעה בביטחון התעסוקתי של הפרקליטים ופגיעה קשה בפן המקצועי שלהם ובדרך ביצוע תפקידם אשר יוביל לפגיעה באינטרס הציבורי בכללותו".
