שר החוץ גדעון סער נפגש לפני זמן קצר (שלישי) במשרד החוץ בטוקיו עם מקבילו היפני טאקשי איוואיה, כאשר השניים דנו על המצב במזרח התיכון כמו גם על היחסים הבילטרליים בין המדינות. בתוך כך, סער קרא ליפן שלא להכיר באופן חד צדדי במדינה פלשתינית.
״מהלכים חד צדדיים נגד ישראל יחייבו תגובה ישראלית", אמר השר סער והוסיף: "דבר זה יידחק את ישראל לפינה. אני קורא ליפן לדחות רעיונות כאלה שרק ירחיקו אותנו מהשלום״.

בנוסף, סער התייחס למשלחת המשא ומתן הישראלית אשר יצאה מוקדם יותר לקטאר: "נעשה מאמץ בימים הקרובים להגיע למתווה לשחרור חטופים, כפי שרצינו מלכתחילה על בסיס מתווה ויטקוף. אנחנו רוצים להחזיר הביתה את החטופים שלנו ולוודא שעזה לא תהווה שוב איום על ישראל ואזרחיה".
"אי אפשר להמשיך להתקיים לצד מדינת הטרור של חמאס", המשיך סער, זאת תהיה סכנה קבועה לביטחון ישראל וערעור מתמיד של היציבות האזורית. הם ממשיכים להחזיק בחטופים במטרה להכתיב תנאים שיאפשרו להם את המשך המלחמה בישראל״.

שר החוץ הזהיר את מקבילו מפני התקרבות איראן לנשק גרעיני: " אפילו לא צריך מודיעין בשביל להבין זאת", אמר "מספיק לעקוב אחרי חשבון הטוויטר של חמינאי". סער המשיך: אחרי מה שהם עשו במזרח התיכון בלי נשק גרעיני – אפשר רק לדמיין מה הם יעוללו אם יהיה בידם חלילה נשק כזה. אסור לאפשר זאת״.
