אלוף-משנה ר' נכנס אתמול (שני) לתפקיד מפקד חטיבת הצנחנים (35), במקומו של אלוף-משנה ע' אשר שירת בתפקיד בשנתיים האחרונות וייצא ללימודים בקרוב.

מח"ט הצנחנים ננזף: "התנהגות שאינה הולמת מפקד בכיר בצה"ל"
אלוף-משנה ע' אמר בנאומו: "הייתם מהראשונים שקפצו ליישובי צפון מערב הנגב, מבסיס האימונים, מנבי מוסא, מעציון ומהבית. הייתם הראשונים לתמרן רגלית בלב עזה – שלושת אלפים לוחמים צנחנים בלילה אחד. הראשונים שנלחמו ברבי הקומות והשטחים הצפופים.

"הייתם הראשונים יחד עם כוחות הקומנדו לתמרן בלבנון מאז 2006 – תוקפים, כובשים, משמידים. הראשונים מאז יום כיפור לכבוש את מרחב החיץ בסוריה ולהגן על רמת הגולן מתוך שטח אויב. הייתם ראשונים בזמן, באחריות, בנכונות ובנתינה – אך עיקר גאוותי היא לא רק בהיותכם ראשונים, אלא באורך הקרבות.

"יחס משפיל וחוסר חתירה למגע": קציני מילואים נגד מח"ט צנחנים
"גדלנו על סיפורי הגבורה של חטיבת הצנחנים: במתלה – יומיים וזכו לתהילת עולם, בגבעת התחמושת – יממה אחת והגבעה הפכה לסמל. ובימינו – אתם דור של גיבורים, נלחמים כבר שנה וחצי בשלוש חזיתות. לא ביום אחד היסטורי – אלא בכל יום מחדש. אתם דור של ענקים.
"ובתוך כל העשייה הזאת אנחנו חסרים, חסרים 56 לוחמים ומפקדים צנחנים אשר לחמו בחטיבה ומחוצה לה ונפלו בגבורה על הגנת המולדת ועל עצם קיומה. ר', לפני עשור העברתי אליך את הפיקוד על גדוד 202. היום, כמו אז, אני בטוח שתוביל להישגים חדשים".

הוא הוסיף התנצלות על התלונות נגדו: "כל שעשיתי בשנתיים האלו היו מתוך הבנה שכך נכון לפעול באותם רגעים ולא מקלות ראש ורצון לפגוע, אם בדרך פגעתי במישהו אני מתנצל ומצר על כך, מעולם לא פעלתי מאינטרס אישי אלא מתוך תחושת שליחות עמוקה, אחריות למשימה ורצון להשיב את כולכם הביתה בשלום, הכאב על האובדן נופלים ומשפחות איתי כל הזמן".
ההתנצלות מגיעה בעקבות הטענות נגדו על יחס משפיל כלפי פקודים, התנהגות מפלה כלפי חיילים וקצינות, והעדפת נוחות אישית על פני מעורבות מבצעית בשטח. בעקבות חזרת התלונות, מינה מפקד פיקוד המרכז, אלוף אבי בלוט, קצין בדרגת תת-אלוף לבחון את העניין לעומקו.
