מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס היום (שלישי) בשעה 22:00 שעון ישראל, לדיון מיוחד בנושא המצב ההומניטרי ברצועת עזה. שגריר ישראל לאו"ם דני דנון צפוי לנאום בדיון ולהדגיש: "האו"ם, בראשות המזכ"ל גוטרש, מתעקש לשמר את המנגנון הישן ולהמשיך להזרים סיוע לחמאס. ישראל לא תאפשר זאת. חמאס לא ייהנה מסיוע הומניטרי".
בתוך כך, משלחת ישראלית יצאה הבוקר לדוחא להמשך המשא ומתן לשחרור החטופים, כך דיווח הבוקר כתבנו המדיני תמיר מורג. לטענת ישראל, המשלחת תנהל סבב שיחות שיהיו בגדר "ההזדמנות האחרונה" לארגון הטרור חמאס להגיע לעסקת חטופים על בסיס מתווה וויטקוף, לפני הרחבת מבצע "מרכבות גדעון" וכיבוש מלא של הרצועה.

לאחר שחרור עידן אלכסנדר: משלחת המו"מ יצאה לדוחא
מתווה וויטקוף מדבר על שחרור של 10 עד 11 חיילים חיים בשלב הראשון, בתמורה לעד 50 ימי הפסקת אש, שבמהלכה יתנהל משא ומתן על השלב השני של העסקה. לכאורה, המשך העסקה יוביל לשחרור כל החטופים והפסקת הלחימה. בישראל טוענים כי לא יוותרו על כך שסיום הלחימה יתבצע רק לאחר שעזה תפורז, הזרוע הצבאית של חמאס יפורק מנשקו ומנהיגי הארגון יוגלו מרצועת עזה.
אפשרות נוספת היא "מתווה וויטקוף מצומצם": שחרור פחות חטופים בשלב הראשון בתמורה להפסקת אש קצרה יותר. אולם, נכון לעכשיו, צוות המשא ומתן קיבל מנדט לנהל את השיחות על בסיס מתווה וויטקוף. השר לעניינים אסטרטגים רון דרמר צפוי לנהל את המשא ומתן מרחוק, בעודו בירושלים.
