דובר צה"ל פרסם הערב (שני) תמונות מרגשות מהמפגש והאיחוד המרגש של שורד השבי עידן אלכסנדר, אשר שוחרר לפני מספר שעות משבי ארגון הטרור חמאס.


כזכור, לפני שעות ספורות ולאחר 584 ימים קשים מנשוא בשבי חמאס, שורד השבי הישראלי-אמריקני עידן אלכסנדר חצה לשטח ישראל והגיע לרעים, שם חיכו לו שליח טראמפ לענייני חטופים אדם בוהלר ואימו יעל אלכסנדר ומשם ימריא באמצעות מסוק לבית החולים איכילוב בתל אביב. שליח טראמפ למזרח התיכון סטיב וויטקוף הגיע לישראל במיוחד, לדבריו כדי "להבטיח את הליך שחרורו".


רה"מ בנימין נתניהו מסר: "זה רגע מרגש מאוד – עידן אלכסנדר חזר הביתה. אנחנו מחבקים אותו ואנחנו מחבקים את משפחתו". לדברי נתניהו, "זה הושג בזכות הלחץ הצבאי שלנו והלחץ המדיני שהפעיל הנשיא טראמפ. הדבר הזה הוא שילוב מנצח".

הרמטכ"ל רא"ל אייל זמיר, שנכח במפקדת השבויים והנעדרים, מסר לאחר חזרתו ארצה של עידן: "אנחנו מתרגשים ומברכים על חזרתו של עידן, לוחם צה״ל, הביתה. ולצד זאת – אנחנו לא שוכחים את המחויבות שלנו להחזיר את 58 החטופים שנמצאים בשבי חמאס, הם עומדים לנגד עינינו כל העת. נמשיך לפעול בכל הכלים שברשותנו כדי להשיבם".
