על רקע הסכמי הסחר אותם השיג בשבוע האחרון ממשל טראמפ מול בריטניה וסין, מחירי הנפט רשמו היום עלייה נוספת, כאשר במהלך שבעת הימים האחרונים המחיר לחבית מסוג ברנט עלה בכ-7.8% ועומד כרגע על 64.84 דולר.
מגמת העלייה של השבוע האחרון הגיעה לאחר צניחה חדה שנרשמה בחודש שעבר בעקבות השקת תוכנית המכסים של הנשיא טראמפ אשר כינה אותה בתור "יום השחרור" של ארצות הברית – תוכנית שהציבה חשש כבד לאיתנותה של הכלכלה העולמית. גורם נוסף אשר נתפס כתורם למחירים הנמוכים היו ההחלטות האחרונות של ארגון אופ"ק להעלות את תפוקת הנפט בהיקף של מאות אלפי חביות ביום.

כזכור, ארצות הברית וסין הודיעו היום בהצהרה משותפת כי יסירו באופן זמני את המכסים ההדדיים שהוטלו על סחורות בין המדינות, זאת למשך 90 ימים. המהלך נועד להרגיע את המתיחות הכלכלית בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם, ולאפשר להן שלושה חודשים נוספים של מו"מ לפתרון המחלוקות.
על פי ההצהרה, המכסים האמריקאיים שעמדו על שיעור כולל של 145% על מרבית היבוא הסיני, יופחתו ל-30%. במקביל, סין תוריד את המכסים שהטילה על סחורות אמריקאיות מ-125% ל-10%.

מוקדם יותר הנשיא טראמפ הודיע כי ארה"ב ובריטניה הגיעו להסכם סחר חדש. עיקרי הסכם הסחר בין ארצות הברית לבריטניה כוללים הורדת המכס הבריטי על מוצרים אמריקאיים מ־5% לכמעט 2%, והסרת המכס האמריקאי על מוצרים מבריטניה בשיעור של 10%.
במקביל, עלייה חדה נרשמה היום גם בבורסה האמריקאית. מדד S&P 500 עלה ב־2.9% ל־5,821.91, מדד נאסד"ק זינק ב־4.1% ל־18,662.48, ומדד דאו ג'ונס התחזק ב־2.4% ל־42,275.42 – לראשונה מאז החלה מלחמת הסחר, שלושת המדדים עברו את רמותיהם הקודמות להטלת המכסים.
