accessibility-icon
share-icon
ראש ממשלת הודו | צילום: שאטרסטוק
ראש ממשלת הודו | צילום: שאטרסטוק

"סחיטה גרעינית": ראש ממשלת הודו תוקף את פקיסטן

רון דויטש

רון דויטש

יד אייר ה'תשפה (12.05.25)

2

like

1

dislike

ראש ממשלת הודו נרנדה מודי התייחס לראשונה למתיחות הנוכחית מאז פתח הצבא ב"מבצע סינדור" נגד פקיסטן והאשים את אסלאמאבאד ב"סחיטה גרעינית" • לדברי מודי, הודו תעקוב אחרי ההתנהלות הפקיסטנית ותגיב "באופן נחרץ" כנגד מתקפות טרור שיבוצעו כנגדה


בהתייחסות ראשונה מאז פתיחת "מבצע סינדור" למתיחות מול פקיסטן – ובהמשך להפסקת האש שהושגה לפני מספר ימים, ראש הממשלה ההודי נרנדה מודי האשים היום (שני) את אסלמאבד במה שכינה "סחיטה גרעינית" והבטיח "תגובה נחרצת" כנגד כל מתקפת טרור שתבוצע נגד דלהי.

"במידה ותתבצע תקיפה כנגד הודו תהיה תגבוה הולמת בתנאים שלנו" הבטיח מודי בנאום טלוויזיוני שנתן בשפה ההינדית. "הודו תתקוף באופן מדויק ונחרץ את קיני הטרור שנבנים תחת מטריה של סחיטה גרעינית", הוסיף והדגיש כי דלהי עוקבת אחרי כל צעד של פקיסטן בימים הקרובים".

maximize-image
images-count1+
צבא הודו | צילום: רויטרס

דבריו של מודי מגיעים על רקע שיחה שנערכה מוקדם יותר היום בין בכירים צבאיים של שתי המדינות, זאת בהמשך לרגיעה מתוחה שהושגה בגבול והגיעה בעקבות הפסקת האש שהחלה בשבת.

הפסקת האש, שהוכרזה ביום שבת, הושגה לאחר ימים של דיפלומטיה אינטנסיבית. על פי הצבא ההודי, שדבריו צוטטו ברשת ה-CNN, ההתקדמות החלה בשבת אחר הצהריים כאשר גנרל בכיר מפקיסטן שלח הודעה דרך "קו חם" לעמיתו ההודי, וביקש לפתוח בערוץ תקשורת.

maximize-image
images-count1+
 צבא פקיסטן | צילום: רויטרס

פקיסטן, לעומת זאת, טענה כי פנתה למתווכים בינלאומיים, ובמיוחד לארצות הברית, כדי להבטיח את ההסכם. גורם פקיסטני בכיר אמר ל-CNN כי וושינגטון מילאה תפקיד מרכזי, כולל מתן "הבטחות" שהודו תכבד את ההסכם.

עקבו אחרינו גם ב-Google News