ארגון הטרור חמאס מנצל את המחווה שלו עבור הנשיא טראמפ עם שחרורו של החייל שורד השבי עידן אלכסנדר, בעל אזרחות ישראלית ואמריקנית, ומנסה להתקרב לטראמפ על חשבונה של ישראל.
בהודעת דובר חמאס ג'יהאד טה לאחר השלמת העברתו של אלכסנדר נמסר כי "על הממשל האמריקני ללחוץ על ישראל כדי למנוע ממנה לשים מכשולים בפני כל הסכם עתידי". לדברי טה, "אנחנו פתוחים בפני כל הרעיונות וההצעות שיכולים להאיץ הגעה להסכם הפסקת אש".

בהודעה רשמית מטעם ארגון הטרור חמאס, דקות לאחר שחרורו של אלכסנדר, נמסר כי "ההודעה הרשמית הגיעה לאחר מגעים עם הממשל האמריקאי, כחלק ממאמצי המתווכים להשיג הפסקת אש, פתיחת המעברים ולאפשר הגעת סיוע וסיוע לעמנו ברצועת עזה. צעד זה מגיע לאחר מגעים חשובים בהם חמאס הפגין חיוביות וגמישות גבוהה".
עוד נמסר כי "אנו מאשרים כי משא ומתן רציני ואחראי ישיג תוצאות בשחרור אסירים. עם זאת, המשך התוקפנות יאריך את סבלם ואף עלול להרוג אותם. אנו מאשרים את נכונות התנועה להתחיל באופן מיידי במשא ומתן כדי להגיע להסכם מקיף להפסקת אש בת קיימא, נסיגת צבא הכיבוש, סיום המצור, חילופי שבויים ושיקום רצועת עזה".
את ההודעה חתם הארגון בפניה לנשיא טראמפ, כאשר הוא מוצג על ידו כ"מושיע" שעליו להציל את עזה מידיה "הפושעות" של ישראל. "אנו קוראים לממשל טראמפ להמשיך במאמציו לסיים את המלחמה האכזרית הזו שמנהל פושע המלחמה נתניהו נגד ילדים, נשים ואזרחים חסרי הגנה ברצועת עזה".

ואכן, צריך לומר, העסקה שנעשתה מעל ראשה של ישראל עשויה להוות מכשול לא פשוט עבורה בכל הנוגע להרחבת המערכה בעזה, חרף חזרתו המרגשת של עידן אלכסנדר, שנולדה כתוצאה מהשיח הישיר בין ארה"ב לחמאס. כעת, בארגון הטרור מטראמפ לממש את ההבטחה שלו, כפי שדווח ב-AP, לפיה הענקת "המתנה" לטראמפ תענה בהענקת "מתנה משמעותית יותר" לחמאס.
בתוך כך, רה"מ נתניהו שב והבהיר לאחר חזרתו של אלכסנדר כי טראמפ התחייב באוזניו שהוא עודנו מחויב לישראל. לדברי נתניהו, טראמפ אמר כי הוא מחויב "להמשיך לעבוד איתך בשיתוף-פעולה הדוק". המטרה, כך לפי נתניהו: "השגת את כל מטרות המלחמה שלנו: לשחרר את כל החטופים, ולנצח את החמאס. זה הולך ביחד. הדברים משולבים זה בזה".
