שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת הציונות הדתית לשחרורו הצפוי של עידן אלכסנדר משבי החמאס: "צריך להיות מטורלל כדי להפוך אירוע כזה למשהו שהוא נגד הממשלה. לוחם גיבור, חייל בודד שהגיע ארצה כדי להתגייס לצבא ולשרת את המולדת משתחרר מהשבי ללא שום תמורה ושום תנאי, אנחנו לא משחררים מחבל אחד, לא מעבירים סיוע הומניטרי, לא מפסיקים את המלחמה ולא נכנעים".
"רק לפני חודשיים", הזכיר סמוטריץ', "היו מי שדיברו על כך שכדי לשחרר את עידן נצטרך לשחרר מאתיים וחמישים מחבלים רוצחים עם דם על הידיים. עכשיו משפחתו ואנחנו מקבלים אותו בלי לשם כלום כי יצרנו לחץ צבאי ומדיני על חמאס. כי חמאס מבין שאין לנו שום כוונה להיכנע ואם הוא רוצה משהו הוא זה שצריך לשלם מראש ולא הפוך".

שר האוצר האוצר הצהיר כי "אנחנו מחויבים להביא לשחרור כולם. מי לביתו ולמשפחתו ומי לקבר ישראל. אבל כך עושים את זה נכון. לא נוצרים את האש כדי להביא לשחרור, ההיפך. לא במחירים שירסקו את יכולת ההרתעה שלנו, ההיפך. ממשיכים במערכה צודקת, עיקשת, חכמה – שמביאה את מדינת ישראל לניצחון. אנחנו משאירים את העיניים על הכדור. ניצחון על חמאס, השבת הביטחון לאזרחי ישראל והשבת חטופינו הביתה".
"נשמעים קולות בעולם", הוסיף סמוטריץ', "אולי צריך להפסיק, אולי להוריד את הראש, אולי לוותר. גם אצלנו בארץ יש כאלה שמנסים לכפות עלינו תודעת הפסד, להחזיר אותנו ל-6 באוקטובר. אבל אנחנו כאן כדי לנצח. אנשיו של הנשיא טראמפ אמרו ואומרים מילים מאד פשוטות – חמאס צריך להימחק, ומדינת ישראל ישראל לא יכולה לחיות עם החמאס על גבולה. לא נוכל לחיות עם איום טרור בעזה ולא נשלים איתו. נשמיד אותו ונמשיך את המלחמה בע״ה עד הניצחון".

עוד התייחס שר האוצר לאישור תוכנית ההטבות למילואימניקים שאושרה בממשלה: "בהיקף של כ-3 וחצי מיליארד שקלים, הם מקבלים נקודות זיכוי ממס, קדימות והנחות משמעותיות בקרקע ובמכרזים לדיור הנחה, ארנקים דיגיטליים למשפחות, מענקים למעסיקים, קדימות בתורים ובשירותים ממשלתיים ועוד".
לדברי סמוטריץ', המילואימניקים התייצבו בהמוניהם במטרה לנצח ולהשיב את כל החטופים: "זו המחויבות הראשונה שלי למשרתים ולבני המשפחות הגיבורות שלהם. אבל במקביל אנחנו גם אומרים תודה במעשים ומוקירים ומתגמלים את מי שמשרתים ונלחמים על הבית. מי שמשרת – מקבל, והרבה".
