באוניברסיטה העברית החל אתמול שבוע "זיכרון לציון הנכבה" שיכלול מספר אירועים וכנסים בנושא. "לאור רצח העם והעקירה המתמשכים, אנו מאמינים בחשיבות להזכיר את זכותנו לקיומנו. היו חלק מהקול הקולקטיבי הדוחה את השכחה ואת רצח העם של עמנו", נכתב ברשתות החברתיות.
עשרות אלפי סטודנטים ואנשי צוות באוניברסיטה העברית, קיבלו השבוע מכתב מהסגל הבכיר אשר מבקש ״לגלות מתינות״ לקראת יום הנכבה – אותו עתידים לציין סטודנטים ״חברי הקהילה הערבית-פלשתינית".

סטודנטים תומכי טרור הפגינו באונ' העברית: "ההשמדה נמשכת"
במכתב צוין כי "הימשכות המלחמה והמועדים המתקרבים בלוח השנה הופכים את התקופה הנוכחית למאתגרת במיוחד עבור הסטודנטים, חברי הסגל האקדמי והסגל המנהלי. השבוע שלפנינו בו חברי בקהילה הערבית פלשתינית מציינים את הנכבה".
צילום: אם תרצו
בתוך כך, בעקבות הפגנת ״שבוע הנכבה״ שקיימו סטודנטים מתאים התומכים בארגוני הטרור. סטודנטים מהתאים הציוניים ״דרור״ של הציונות הדתית, ״אם תרצו״, ו״לביא״ הניפו מול המפגינים דגלי ישראל.
על שלטים שהונפו במקום נכתבו ביטויים בערבית כמו ״ההשמדה נמשכת והנכבה היא מציאות מתמשכת״, ״הדם הפלשתיני אינו נתון למשא ומתן עם הכיבוש״ ועוד. על פי סטודנטים שנכחו במקום, אחד מאנשי ההנהלה ביקש שלא לקרוא "נכבה חארטה" וטען שמדובר בהסתה.
