השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בירך היום (שני) בפתח ישיבת סיעת עוצמה יהודית בכנסת על חזרתו הצפויה של החטוף עידן אלכסנדר משבי החמאס: "אנחנו מחבקים את המשפחה, ומתרגשים בשובו של עידן הביתה".
"לצד השמחה הרבה", סייג בן גביר, "צריך להגיד את הדברים הברורים כהווייתם: הכרעתו המוחלטת של חמאס היא המטרה העליונה של המערכה העקובה מדם בה אנו נמצאים, והיא הדרך היחידה להשיב את כל חטופינו בביטחון, ללא מכירת חיסול של מדינת ישראל שחלילה תביא עלינו בעתיד הלא רחוק חטיפות רבות ונרצחים רבים".

לדברי השר לביטחון לאומי, על מנת להשיג את המטרה נדרשת לחימה בעצימות אדירה ומצור מוחלט על עזה: "המילואימניקים הנפלאים שלנו, מוסרי הנפש, התייצבו למשימה בשיעור גבוה של 102%. הם רוצים שהפעם, זה יהיה אחרת. שהפעם, נלך עד הסוף, נבצע את המוטל עלינו, ונשמיד את חמאס".
"אדוני ראש הממשלה, אסור לנו לעצור", המשיך בן גביר, "הנשיא טראמפ נתן לנו גיבוי כבר לפני מספר חודשים לפתוח את שערי הגהינום על חמאס, ואנחנו מתמהמהים. אנחנו חייבים להפסיק להתמהמה, ולצאת למתקפת ההכרעה. לכבוש את כל שטח הרצועה, ולעודד את הגירת העזתים למדינות ברחבי העולם".

השר הפציר ברה"מ שלא לחזור על טעויות העבר כמו חידוש אספקת הסיוע לעזה, בהמשך לחוות דעת שהציג אתמול בקבינט ולפיה אין על ישראל חובה בינלאומית להכניס סיוע לרצועה: "כל עוד חמאס מחזיק בחטופינו, עלינו לגלות עמוד שדרה, ולא להכניס לרצועה גרם סיוע – עד שירדו על הברכיים ויתחננו לשחרר את החטופים שלנו".
"אלו הדרכים שבהן יש לעבור", טען בן גביר, "כדי להגיע לניצחון המוחלט: מצור, כיבוש, שחרור חטופינו בכוח הזרוע. הכרעה. זו השפה שמדברים בה במזרח התיכון, וזו השפה היחידה בה אנו צריכים לדבר, אם אנו חפצי חיים, ורוצים להותיר לדורות הבאים מדינה יהודית חזקה ומשגשגת. אני קורא שוב לראש הממשלה: אין לנו פריבילגיה לעצור, וגם אין לנו פריבילגיה לדרוך במקום. הגיעה עת ההכרעה".
