דיווחים ערבים ברצועה על כך שתושבי הרצועה ניסו היום (שני) לחזור לביתם בשכונת אל-נאסר, מצפון לרפיח במהלך ההפוגה במלחמה לצורך שחרור החטוף עידן אלכסנדר, והופגזו על ידי כוחותינו גם באמצעות רחפן.
צה"ל הפסיק לחלוטין את פעילותו ההתקפית ברצועת עזה, לצורך שחרור החטוף עידן אלכסנדר, זאת לפי דיווח בערוץ א-שרק אל-אוואסט הסעודי, "מקור בחמאס אמר כי התנועה קיבלה הודעה לפיה ישראל השעתה את פעילותה בעזה כהכנה להסגרתו של עידן אלכסנדר". לפי הדיווחים, גורמים ישראלים אישרו את ההודעה.
#صور | مواطنون يتفقدون دمارًا خلفته غارة جوية استهدفت مسجد حمّاد الحسنات بمخيم النصيرات وسط قطاع غزة pic.twitter.com/kmG5rzdQVS
— شبكة فلسطين للحوار (@paldf) May 12, 2025
עם זאת, בהודעה שיצאה מטעם לשכת ראש הממשלה נכתב כי "ישראל לא התחייבה להפסקת אש כלשהי או לשחרור מחבלים, אלא רק למסדרון בטוח שיאפשר את שחרורו של עידן".
כזכור, אמש חמאס הודיע כי החטוף עידן בן ה-20, ישוב לישראל במסגרת מחווה לנשיא טראמפ ובניסיון להגיע להסכמה שתביא לסיום המלחמה. דובר הזרוע הצבאית של חמאס אישר כי השחרור יתבצע היום "בהתאם לתנאי השטח" אך לא ציין שעה.
