אלוף פיקוד המרכז אבי בלוט חתם אתמול (ראשון) על צו הרחקה מנהלי לחמישה חודשים מיהודה ושומרון נגד לוחם מילואים, תושב הישוב מלאכי השלום בבנימין. זאת לאחר שלפני כחודש הלוחם נעצר, והוחזק במעצר שב"כ בתנאים קשים במשך עשרה ימים, ללא מפגש עם עורך דין ולבסוף שוחרר ללא כל אשמה.
לאחר מעצרו של הלוחם יחד עם מתיישב נוסף, משטרת ישראל הודיעה כי תפתח בבדיקה מעמיקה ותשעה שוטרים מפעילות מבצעית, בעקבות חיפוש פוגעני שנערך על נשותיהם של העצורים.

עו"ד אלעדי ויזל מארגון חוננו פנה במכתב דחוף למשטרה ודרש לחקור את האירוע ולמצות את הדין עם האחראים לאירוע. בתגובה לפניית עו"ד ויזל השיבה המשטרה כי השוטרים המעורבים באירוע הושעו מפעילות וכי מפקד מחוז ש"י הורה על קיום בדיקה מעמיקה של האירוע.
