כתב אישום הוגש אתמול (מוצ"ש) נגד תושב ירושלים בן 19, לאחר שגרם נזק כבד לתשתיות בטיחות באתר קבר הרשב"י בהר מירון. בין היתר, הצעיר ריסס בצבע שחור מצלמות רבות שהוצבו באזור הציון, רשם כתובות נאצה לאורך דרך הכהנים, חתך כבלים וגרם לנזק חמור למערכות שליטה ובקרה, בשווי של עשרות אלפי שקלים.
המעשים התבצעו זמן קצר לפני קיום ההילולה השנתית בהר מירון, שצפויה להתקיים השבוע ולהביא למקום מאות אלפי משתתפים. במסגרת ההיערכות לאירוע ולצורך שמירה על שלום הציבור, נפרסו באזור הציון תשתיות בטיחות מתקדמות, בהן מצלמות, מערכות התראה ותקשורת, שמטרתן לאפשר זיהוי מהיר של אירועים חריגים ותגובה מידית מצד כוחות ההצלה והביטחון.

במשטרה ציינו כי עם סיום שלב החקירה הגישה אתמול שלוחת תביעות קריית שמונה כתב אישום עם בקשה למעצרו של הנאשם עד תום ההלכים המשפטיים בבית משפט השלום בקרית שמונה.
מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל פועלת במאבקה הנחוש והבלתי מתפשר כנגד עבריינים הגורמים נזק לתשתיות בטיחות ובכך מהווים איום לביטחונו ושלומו של האזרח. נמשיך לפעול למען ביטחון הציבור ולמיצוי הדין עם העבריינים"
