בימים האחרונים, במהלך פעילות של בלשי תחנת שלם במחוז ירושלים נתפסו שלושה שוהים בלתי חוקיים תושבי חברון, בעת שעבדו ולנו במסעדה במזרח העיר.
עם הגעת בלשי המשטרה למקום, נבדקו עובדי המסעדה ולאחר שהתברר כי אלו שוהים ומועסקים בשטחי המדינה בניגוד לחוק, נעצר בעל המסעדה, תושב סילוואן בשנות ה-40, החשוד בהעסקתם.

החשודים הועברו לחקירה בתחנת שלם, שם עלה כי הם הועסקו ולנו במסעדה במשך מספר חודשים. בגין עבירות אלו החל נגד בית העסק הליך מנהלי לסגירתו, ומעצרו של המעסיק הוארך בבית המשפט עד להיום – החקירה בעניין עדיין נמשכת.
במשטרת ישראל מדגישים כי העסקת שוהים בלתי חוקיים עלולה לגרור השלכות חמורות, ביניהן סגירה מנהלית מיידית של העסק לתקופה של עד 30 יום, הטלת קנסות כבדים ואף העמדה לדין פלילי.

שוהים בלתי חוקיים עלולים להיות מעורבים בעבירות פליליות ואף ביטחוניות חמורות, ומהווים סכנה ממשית לשלום הציבור ולביטחון המדינה. העסקתם, ביודעין או בעצימת עין, היא עבירה על החוק.
