לאחר הודעת חמאס על שחרורו של החטוף הישראלי-אמריקני עידן אלכסנדר כמחווה לטראמפ, שליחו של הנשיא האמריקני לענייני חטופים אדם בוהלר שיבח את המחווה: "זהו צעד חיובי קדימה". לדבריו, "אנחנו מבקשים שחמאס ישחרר גם את גופותיהם של ארבעה אמריקאים נוספים שנחטפו".
ארבעת החטופים הנוספים בעלי אזרחות אמריקנית שנמצאים בידיו של חמאס עם עומר נאוטרה בן ה-21 שנפל בקרבות בשבעה באוקטובר וגופתו מוחזקת ברצועה, איתי חן, חייל בן 19 שנפל גם הוא בקרבות ביום הטבח וגופתו נלקחה לרצועה, וגדי חוגי ואשתו ג'ודי, שנרצחו שניהם ביום הטבח וגופותיהם נחטפו.

בהודעת הארגון על שחרורו של אלכנסדר נכתב כי "כחלק מהמאמצים של אחינו המתווכים להשיג הפסקת אש, חמאס היה בקשר עם הממשל האמריקאי בימים האחרונים, והתנועה הביעה חיוביות רבה בנושא. שחרורו של החייל הישראלי עידן אלכסנדר, המחזיק באזרחות אמריקאית כפולה, יהיה חלק מהמאמצים להשיג הפסקת אש, פתיחת המעברים ולאפשר סיוע שיגיע לעמנו ברצועת עזה".
לדברי חמאס, "התנועה מאשרת את נכונותה להתחיל באופן מיידי במשא ומתן אינטנסיבי ולהשקיע מאמצים רציניים להגיע להסכם סופי להפסקת המלחמה, חילופי שבויים בהסכמה הדדית וניהול רצועת עזה לגוף עצמאי ומקצועי, תוך הבטחת שקט ויציבות מתמשכים במשך שנים רבות, יחד עם שיקום וסיום המצור.

"התנועה מעריכה את המאמצים הבלתי נלאים שנעשים על ידי האחים המתווכים במדינת האחיות קטאר וברפובליקה הערבית של מצרים, כמו גם על ידי האחים בטורקיה, לאורך התקופה האחרונה".
