accessibility-icon
share-icon
ישיבת ממשלה, ארכיון | צילום: קובי גדעון, לע"מ
ישיבת ממשלה, ארכיון | צילום: קובי גדעון, לע"מ

הממשלה לבג"ץ: "לנו הסמכות בחוק להחליט על הקמת וועדת חקירה"

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

יג אייר ה'תשפה (11.05.25)

5

5

like

0

dislike

כתבנו מוטי קסטל מדווח: לאחר ישיבה בנושא, הממשלה הודיעה לבג"ץ כי כרגע לא תוקם ועדת חקירה בנוגע לאירועי שבעה באוקטובר וכי השרים ידונו בנושא שוב בעוד 90 ימים • בנוסף, מתחו השרים ביקורת חריפה על התנהלות היועמ"שית ובחירתה שלא להופיע לדיון בנושא


לאחר שבישיבת הממשלה שהתקיימה בשבוע שעבר הוחלט כי לעת עתה לא תוקם ועדת חקירה לאירועי שבעה באוקטובר, כתבנו הפוליטי מוטי קסטל מדווח כי הממשלה העבירה תגובה לבג"ץ והבהירה: "הממשלה היא שאחראית על ביטחון המדינה והיא זו שעל פי החוק מוסמכת להחליט על הקמת ועדה, על המנדט שיינתן לה ועל העיתוי המתאים להקמתה. עדכון יוגש בעוד 90 ימים".

התגובה לבג"ץ ניתנה בעקבות החלטת השופטים לחייב את הממשלה לדון בעניין ועדת החקירה. בית המשפט החל להתערב בנושא בעקבות פניית היועמ"שית בפברואר האחרון, בו דרשה מבג"ץ לחייב את הממשלה לדון בנושא. בתגובתם, הדגישו השרים כי היועצת בחרה שלא להגיע לדיון, אלא "לשגר מכתב לראש הממשלה ולשרים עשר דקות לפני הישיבה".

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה |
maximize-image
היועמ"שית גלי בהרב מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, לאחר דחייה של שלושה חודשים בהסכמת בג"ץ, בשבוע שעבר התקיימה ישיבת הממשלה בה הוחלט כי לאור החלטת הקבינט על הרחבת התמרון ברצועת עזה, לא תוקם ועדת חקירה מיידית אודות אירועי השבעה באוקטובר.

כמו כן הוחלט כי הממשלה והכנסת יגבשו הצעת חוק להקמת ועדת חקירה ממלכתית מיוחדת שתייצג דעות שונות בציבור ותזכה לאמון רוב הציבור. בנוסף לכך, בג"ץ יעודכן בעוד 90 יום על ההתפתחויות.

עקבו אחרינו גם ב-Google News