נשיא בולגריה, רומן ראדב, הודיע היום (ראשון) כי יגיש בקשה לפרלמנט לקיום משאל עם בשאלה האם המדינה תאמץ את האירו כמטבע רשמי. לדבריו, מדובר בצעד דמוקרטי שיאפשר לאזרחים לקבוע את עתידם, על רקע חילוקי דעות פוליטיים וכלכליים סביב סוגיית ההצטרפות לגוש האירו.

בעוד הממשלה החדשה מגדירה את החברות בגוש האירו כיעד מרכזי ומקבלת גיבוי ממפלגות פרו-אירופיות, ישנם כלכלנים המזהירים כי בולגריה עדיין אינה עומדת בתנאים הכלכליים הנדרשים, בעיקר בשל אינפלציה גבוהה. בשנה שעברה הודיע הבנק המרכזי האירופי כי המדינה לא תוכל להצטרף בשלב זה. בפברואר האחרון, הפגנות לאומניות פרו-רוסיות ליוו את הדיון הציבורי בבירה סופיה, והסתיימו בעימותים עם המשטרה.
