הסתיימה הסאגה בפרשת החלפת העוברים באסותא. ביהמ"ש העליון הכריע היום (ראשון) באופן סופי כי הוריה המגדלים של סופיה ימשיכו לגדלה, בעוד הוריה הגנטיים יוכלו לנהל איתה קשר באמצעות מתכונת מתאימה שתוסכם על הצדדים. כך למעשה, הערעור של הוריה הביולוגיים נדחה סופית.
ההכרעה התקבלה בדעת רוב של 4 מתוך 5 שופטים. נקבע כי האם היולדת ובן זוגה הם ההורים המשפטיים של סופיה, למרות שהוריה הגנטיים הוכרו כמי שמהם היא נוצרה מבחינה ביולוגית.

מי שהייתה בדעת מיעוט היא השופטת דפנה ברק-ארז, שהייתה סבורה כי יש להכיר דווקא בהורים הגנטיים. מבחינתה, העובדה שההורים הגנטיים פנו מלכתחילה להליך הפריה חוץ גופית מעידה על כוונתם להוליד ילד שנושא את מטענם הגנטי, ויש לכבד זאת גם אם חלה טעות בהליך.
השופטת ברק-ארז הביעה צער על כך שלא התאפשר כל קשר בין הקטינה לבין ההורים הגנטיים בעת שההתדיינות הייתה עדיין תלויה ועומדת והביעה תקווה שמתכונת הקשר שתיקבע בינה לבין ההורים הגנטיים אכן תאפשר להפוך אותם לחלק מחייה, מאחר שהם ראויים לכך, ואף היא זכאית לכך.

כזכור, פרשת העוברים באסותא התפוצצה בספטמבר 2022, כאשר אישה בהריון מתקדם גילתה בבדיקה גנטית כי העובר שהיא נושאת אינו קשור גנטית לה או לבן זוגה, לאחר טיפולי הפריה חוץ-גופית (IVF) בבית החולים אסותא ראשון לציון. התינוקת, סופיה, נולדה באוקטובר 2022, והאם היולדת ביקשה לגדל אותה, אך משרד הבריאות ובית החולים המשיכו בחיפוש אחר ההורים הביולוגיים.
הפרשה הובילה למאבק משפטי מורכב בין ההורים הגנטיים, שדרשו חזקה על סופיה, לבין ההורים המגדלים (היולדת ובן זוגה), שגידלו אותה מאז לידתה. בנובמבר 2024, בית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון הורה להעביר את סופיה להוריה הביולוגיים, תוך מתן עדיפות לזיקה הגנטית. אולם, במרץ 2025, בית המשפט המחוזי בלוד הפך את ההחלטה, וקבע כי סופיה תישאר עם ההורים המגדלים, תוך הדגשת טובת הילדה והקשר הרגשי עם האם היולדת, שסיכנה את חייה עבורה.
