הודו ופקיסטן מאשימות זו את זו בהפרת הפסקת האש שנכנסה לתוקף אתמול (שבת), לאחר הסכם בתיווך ארה"ב במטרה לסיים את סבב הלחימה החריף ביותר בין השתיים מזה עשרות שנים. שעות ספורות לאחר ההכרזה, טענו שני הצדדים לירי הדדי והפרות חמורות לאורך קו השליטה בקשמיר.
שר החוץ ההודי ויקראם מיסרי טען היום כי כוחות פקיסטניים חצו את הגבול, והצבא ההודי "נקם בהתאם". מנגד, משרד החוץ באיסלאמאבאד האשים את הודו בפתיחה באש ראשונה והדגיש כי פקיסטן שומרת על איפוק. לפי דיווחים בפקיסטן, נהרגו לפחות 11 בני אדם ו־56 נפצעו כתוצאה מהפגזות הודיות.

על רקע העימותים, הודו ממשיכה להאשים את פקיסטן בתמיכה בקבוצת "ההתנגדות קשמיר", שלקחה אחריות לפיגוע בפאהלגם שבו נהרגו 26 תיירים הינדים. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שהכריז על הפסקת האש בפלטפורמת "Truth Social", בירך את שני הצדדים על ההסכם. לדבריו, "ברכות לשתי המדינות על השימוש בשכל הישר".
