אחרי 43 שנים של חוסר ודאות ותקווה, הושבה הלילה (ראשון) גופתו של רס"ל צביקה פלדמן ז"ל, שנפל בקרב סולטאן יעקב בשנת 1982. המבצע הייחודי, שהתנהל בלב סוריה, הובל על ידי המוסד וצה"ל תוך שימוש במודיעין מדויק ויכולות מבצעיות מתקדמות.
"השבתו של רס״ל צביקה פלדמן ארצה התממשה במבצע מורכב וחשאי, בזכות מודיעין מדויק ושימוש ביכולות מבצעיות אשר הביאו לידי ביטוי את כוח התחבולה ועוז הרוח", נמסר בהודעת המוסד ודובר צה״ל.

לאחר איתור הגופה, היא הושבה לישראל וזוהתה במרכז הגנומי לזיהוי חללים של הרבנות הצבאית. נציגי צה"ל מסרו את ההודעה למשפחת פלדמן בטקס מרגש שנערך במעמד ראש הממשלה.
על פי צה"ל המבצע התנהל תוך שילוב כוחות בין מתאמי השו״ן במשרד ראש הממשלה, יחידות המודיעין והמבצעים של המוסד, אמ"ן, השב"כ ואכ"א. מדובר בהשלמת פעילות מודיעינית ומבצעית נרחבת שנמשכה עשרות שנים.

השבת גופתו של רס"ל פלדמן מצטרפת להשבת גופתו של רס"ל זכריה באומל ז"ל בשנת 2019, גם כן בעקבות מבצע משולב של מודיעין ופעילות בשטח אויב. בצה"ל הדגישו כי עדכנו גם את משפחתו של רס"ל יהודה כץ, הנעדר האחרון מקרב סולטאן יעקב, והבטיחו כי המאמצים לאיתורו נמשכים.

שר הביטחון וראש הממשלה הביעו הערכה עמוקה למבצע, וציינו כי מערכת הביטחון תמשיך לפעול להשבת כל חללי צה"ל והנעדרים – מתוך מחויבות עמוקה לערכי המדינה והחיילים.
כזכור, לשכת רה"מ נתניהו עדכנה הבוקר את משפחת הנעדר: "השבנו הביתה את גופתו של לוחם השריון רס"ל צבי פלדמן ז"ל, שנפל בקרב בסולטן יעקב ביוני 1982 במלחמת לבנון הראשונה".

במשך עשרות שנים היה צביקה נעדר, והמאמצים לאתרו לצד הנעדרים הנוספים מאותו קרב לא פסקו לרגע. לפני כשש שנים הושב לקבר ישראל רס"ל זכריה באומל ז"ל. "היום השבנו את צביקה ז"ל, ולא נפסיק לפעול להשבתו של רס"ל יהודה כץ שעודו נעדר מאותו קרב", מסר רה"מ נתניהו.
"במשך שנים ארוכות אישרתי פעולות חשאיות רבות לאיתורם של נעדרי סולטן יעקב, והבטחתי למשפחת פלדמן שלעולם לא אפסיק לפעול להשבתו של צביקה הביתה".
