במהלך פעילות כוחותינו במרחב רפיח, נכנעו ונלקחו לחקירה בשב״כ שני מחבלים בארגון הטרור חמאס, כך התיר היום (שישי) לפרסום דובר צה"ל. במהלך חקירתם בשב״כ סיפקו המחבלים מידע מודיעיני משמעותי, אשר הצביע על מיקומה של תשתית תת-קרקעית במרחב.

בחקירה של השניים עלה כי התשתית שימשה כמקום שהייה והתארגנות עבור מחבלים מרכזיים בארגון הטרור חמאס במרחב 'שאבורה' שברפיח. בהכוונה מודיענית, לוחמי יחידת יהל״ם וכוחות נוספים, בפיקוד צוות הקרב של חטיבה 188, החלו בפעילות במהלכה איתרו את התשתית התת-קרקעית אשר אורכה כקילומטר וממוקמת בעומק של כ-25 מטרים.
בתשתית שנמצאה אותרו חדרי שהייה, שירותים, מטבחון, דלתות הדף ומספר פירי יציאה. בתום חקירת המרחב, לוחמינו השמידו את התשתית. במהלך הפעילות פשטו כוחותינו על מספר תשתיות טרור נוספות במרחב, בהן איתרו אמצעי לחימה וציוד צבאי. כלל אמצעי הלחימה הושמדו.
