accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל

מחבלי חמאס נכנעו – וחשפו מנהרת ענק תת-קרקעית ברפיח | צפו

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

יא אייר ה'תשפה (09.05.25)

40

82

like

2

dislike

שני מחבלי חמאס נעצרו על ידי כוחותינו ברצועת עזה • במהלך חקירתם, חשפו השניים מידע מודיעיני יקר ערך, והובילו לאיתור תשתית טרור משמעותית במרחב רפיח • התשתית שימשה כמקום שהייה והתארגנות עבור מחבלים מרכזיים של ארגון הטרור במרחב 'שאבורה' • כוחותינו השמידו את התשתית


במהלך פעילות כוחותינו במרחב רפיח, נכנעו ונלקחו לחקירה בשב״כ שני מחבלים בארגון הטרור חמאס, כך התיר היום (שישי) לפרסום דובר צה"ל. במהלך חקירתם בשב״כ סיפקו המחבלים מידע מודיעיני משמעותי, אשר הצביע על מיקומה של תשתית תת-קרקעית במרחב.

maximize-image
צילום: דובר צה"ל
השמדת תשתיות הטרור ברפיח | צילום: דובר צה"ל

בחקירה של השניים עלה כי התשתית שימשה כמקום שהייה והתארגנות עבור מחבלים מרכזיים בארגון הטרור חמאס במרחב 'שאבורה' שברפיח. בהכוונה מודיענית, לוחמי יחידת יהל״ם וכוחות נוספים, בפיקוד צוות הקרב של חטיבה 188, החלו בפעילות במהלכה איתרו את התשתית התת-קרקעית אשר אורכה כקילומטר וממוקמת בעומק של כ-25 מטרים.

האמל"ח שלוחמינו מצאו ברפיח | צילום: דובר צה"ל

בתשתית שנמצאה אותרו חדרי שהייה, שירותים, מטבחון, דלתות הדף ומספר פירי יציאה. בתום חקירת המרחב, לוחמינו השמידו את התשתית. במהלך הפעילות פשטו כוחותינו על מספר תשתיות טרור נוספות במרחב, בהן איתרו אמצעי לחימה וציוד צבאי. כלל אמצעי הלחימה הושמדו.

תיעוד פעילות כוחותינו ברפיח | צילום: דובר צה"ל
עקבו אחרינו גם ב-Google News