בהמשך לחשיפת C14 של כתבנו אברהם לנדסברג, לפיה נשיא בית המשפט העליון השופט יצחק עמית נשמע אומר לתלמידי תיכון כי בכל הקשור להחלטות מדיניות – "בסופו של דבר – הסמכות, כמובן, צריכה להישאר בידי השופטים", התקיים הבוקר (שישי) פאנל ב"ישראל הבוקר" ובו הבהירו המשתתפים: "אנחנו חייבים שתהיה לנו הפרדת רשויות".
אמירתו של השופט עמית, ממנה עולה כי הוא תופס את בית המשפט העליון שגוף שלטוני שעומד בראש מעל כולם, כולל הדרג המדיני, עוררה סערה ציבורית רחבה. בין המגיבים היה חבר הכנסת מהליכוד, אריאל קלנר, שתקף: "יצחק עמית כבר לא מסתיר. לא עוטף, לא מדבר על 'איזונים ובלמים', לא מכסה באדרת 'זכויות האדם' או 'שלטון החוק'", טען קלנר, "הוא פשוט אומר את זה כמו שזה: המילה האחרונה שייכת לשופטים".

השופט יצחק עמית: ממשלה או בג"ץ? האמירה האחרונה שייכת לנו
הדר מילר, אחת הפאנליסטיות, ביקשה להעביר בהקשר זה מסר לציבור, לפיה משמעות אמירתו של השופט עמית היא דיקטטורה. "אני צריכה להגיד, אנחנו לא מופתעים, אנחנו יודעים שהם חושבים שהמילה האחרונה היא המילה שלהם", אמרה, "כשאתם רוצים שבג"ץ יהיה מעל כולם, שבג"ץ יהיה לו את הכוח העליון – אתם באמת מבקשים בצורה, כמה שזה שחוק, דיקטטורה".
"יש פה אנשים שהם מורמים מהעם, שהם באמת נמצאים בטופ, באולימפוס, והם מחליטים בסופו של דבר, ולא העם ולא מה שהוא בוחר. זו הצורה הכי פשוטה של הדבר הזה. אנחנו חייבים שיהיה לנו הפרדת רשויות, אנחנו חייבים לטפל בבעיה הזאת". בהמשך היא תקפה את ההחלטה של שופטי העליון להכריז על יצחק עמית כנשיא בית המשפט העליון, בניגוד להסכמתו של שר המשפטים יריב לוין, והדגיש כי הוא מקבל כעת משכורת של נשיא עליון – בעוד שאינו נשיא בית המשפט העליון.
