ח"כ ניסים ואטורי הגיב היום (שישי) בריאיון לעודד מנשה על ההקלטות של השופט יצחק עמית שנחשפו אמש ב-C14 ואמר כי הוא "חי בסרט, מונה בצו שהוא הוציא בעצמו. הם אומרים שהם צדיקים – אבל בעצמם לא שומרים על החוק".

השופט יצחק עמית: ממשלה או בג"ץ? האמירה האחרונה שייכת לנו
לדברי ואטורי, "אני לא יודע למה אנחנו מתפלאים, זה אחד שמינה את עצמו, הוא חי בסרט. אגיד את זה הכי פשוט שיש: הם לא מבינים, לא שומרים חוק, גם בית המשפט העליון כפוף לחוק. זאת אומרת, הם לא חיים בחלל ריק, הם לא יכולים להתנהג בצורה כזאת".

הוא תקף את עמית: "זה הציפייה שלו – לשלוט בהכל: 'מה זאת אומרת? אף אחד לא יכול לבקר אותי, אני מלך העולם, אני מעל הכנסת והממשלה, אדרוס את כולם ואני אהיה נשיא העליון'. הוא מונה לתפקיד בצו שהוא הוציא לעצמו. האם אין פה ניגוד עניינים? על מה הם מדברים? הם דורשים אחרים כולם להיות צדיקים, והם עצמם לא מראים את זה. הם לא פועלים אפילו כדי לשמר את החוק".
הדברים מגיעים בעקבות חשיפת C14 בה פורסמו הקלטות של השופט יצחק עמית, בהן הביע דאגה מכך שבית המשפט העליון "נחלש מאוד" לטענתו, בעקבות המהלכים האחרונים. הוא הדגיש כי במצבים של מחלוקת עמוקה בין שתי הרשויות, הוא סבור כי "בסופו של דבר – הסמכות, כמובן, צריכה להישאר בידי השופטים", אמירה שמשקפת את תפיסתו של עמית באשר למקומו של ביהמ"ש העליון – מעל הדמוקרטיה.
