כבר מהמראה הראשון של הדי הפיצוצים בדרום לבנון, אפשר היה להבין שמדובר בתשתיות משמעותיות, כאלו שלא תקפנו מאז נכנס לתוקף הסכם הפסקת האש.
הבוקר, סמוך לשעה 11:30, תושבי הצפון החלו לדווח על הדי פיצוצים גדולים. כמה דקות לאחר מכן כבר הגיעו תיעודים מדרום לבנון, כשמטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במרחב רכס הבופור אתר של ארגון הטרור חיזבאללה ששימש את המחבלים לניהול מערך האש וההגנה.

גורם צבאי מסר לאחר התקיפה כי באתר הותקפו מחבלים, אמצעי לחימה ופירים של תשתיות תת קרקעיות. מהתיעודים אפשר לראות חגורות אש ברכס הררי, אזור מורכב מאוד לתקיפה שמצריך מודיעין מדויק ופצצות מאוד מיוחדות. אתר כזה, לפי התיאור, נבנה במשך שנים רבות.
נשאלת השאלה האם צה"ל הכיר אותו במהלך התמרון הקרקעי בדרום לבנון או שמדובר באתר שהתגלה רק לאחרונה. התמונות שהפיץ חיזבאללה במהלך המלחמה הן עדות לתשתיות משמעותיות שהחזיק מול ישראל וחיל האוויר כבר תקף חלק מהן.

הגורם הצבאי הבהיר בצהריים כי האתר הוא חלק מפרויקט תת קרקעי משמעותי שבעקבות תקיפות צה״ל הוצא מכלל שימוש. בצה"ל אומרים כי מנגנון האכיפה עובד טוב, אבל באתר כזה צבא לבנון לא יכול לטפל. על פי הסכם הפסקת האש לישראל יש לגיטימציה מלאה להשלים את המשימה. בשעה אחת בצהרים נמסר מדובר צה"ל – המשימה אכן הושלמה
