שי גליק מנכ"ל "בצלמו" סיפר היום (חמישי) בריאיון לשרה בק על כך שאבי-רם צורף מרצה בקורס "זהות ותרבות" במכללת ספיר התבטא באופן מסית וחמור במהלך השיעורים, ובין היתר אמר כי "זה שהייתה שואה כלפי יהודים בגרמניה – לא אומר שהפלשתינים צריכים להית הקורבנות של זה".
לדברי גליק, בין דברי המרצה נאמר כי "מדינת ישראל היא מדינה כובשת", "לערבים בעזה יש הצדקה לבצע פיגועים", ושה"חטופים רעבים – בגללנו", "למה מגיע ליהודים להקים מדינה" ואמירות מחפירות נוספות.

במכתב ששלחו הסטודנטים להנהלת האוניברסיטה נמסר כי "לצערנו החל מתחילת הסמסטר ברור לנו כי מטרתו של הקורס איננה מתממשת. תחת כיסוי של לימוד אקדמי, אנו חוות שיעור אחר שיעור את דעותיו הפוליטיות של המרצה, אשר בוחר להעביר את האג'נדה האישית שלו במקום ללמד את חומר הקורס בצורה עניינית, מקצועית ומאוזנת".
גליק טען כי "אין מקום להסתה באקדמיה אני קורא להנהלת המכללה לקיים בדיקה מעמיקה וככל שהדבר נכון יש לפטר את המרצה לאלתר. חופש ביטוי כן חופש הסתה לא".

ממכלת ספיר נמסר בתגובה: "המכללה בוחנת את הנושא באופן מעמיק, לרבות שיחה ישירה עם המרצה והסטודנטים הרלוונטיים. ברצוננו להעביר באופן חד וברור: אם אכן נאמרו הדברים שיוחסו – הרי שהם אינם מייצגים בשום אופן את ערכי המחלקה והמכללה. אנו רואים בהתבטאות זו חמורה ומביעים שאט נפש עמוק. בהתאם לכך, יינקטו הליכים משמעתיים ואחרים כנגד המרצה".
