דיווח ב-euronews: דו"ח שפורסם היום (חמישי) על ידי הליגה נגד השמצה (ADL) חושף עלייה מדאיגה באירועים אנטישמיים בשבע המדינות המרכזיות שבהן פועלות קהילות יהודיות גדולות מחוץ לישראל – בהן גרמניה, צרפת, בריטניה, קנדה, אוסטרליה וארה"ב.
לפי הדו"ח, שנת 2023 ראתה זינוק חריף בתקיפות פיזיות, השחתות ואלימות כלפי מוסדות יהודיים ויחידים – במיוחד מאז מתקפת הטרור של חמאס ב־7 באוקטובר. בגרמניה נרשמה עלייה של 75% באירועים אנטישמיים בתוך שנתיים, בצרפת עלייה של 185%, ובבריטניה 82%.

בגרמניה, הדו"ח מתריע מפני נורמליזציה של אנטישמיות מצד גורמים מכל קצוות הקשת הפוליטית – מהימין של מפלגת AfD, דרך מוסלמים ועד פורעים "פרו-פלשתינים". גם באוניברסיטאות נרשמו אירועים חמורים של אלימות והסתה נגד יהודים.
מרינה רוזנברג מה-ADL הסבירה כי יהודים רבים מסתירים סמלים יהודיים או משנים את שמם מחשש לתקיפות. לדבריה, "האנטישמיות היא איום על החברה כולה – לא רק על יהודים. מה שמתחיל ביהודים, לעולם לא נגמר רק בהם".

בין ינואר לאוקטובר 2024 תיעדו רשויות גרמניה כ־3,200 עבירות אנטישמיות, ובמקביל דווח על יותר מ־1,300 תקריות רק במחצית הראשונה של השנה – בהן גם השחתת אתרי זיכרון יהודיים.
רוזנברג הזהירה כי שתיקה נוכח תופעות כאלה מסכנת את הדמוקרטיה כולה: "כאשר לא מגנים על המיעוטים – לא מגנים על הערכים שעליהם בנויה חברה חופשית".
